کد خبر: 391632
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۴۲:۰۵
| |

اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

«آموزش‌ مجازی» دانش آموزان را از بلاتکلیفی بیرون آورد

فریده اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در شرایط خاصی که کشور دارد، آموزش در فضای مجازی دانش آموزان را از بلاتکلیفی بیرون آورده است.

«آموزش‌ مجازی» دانش آموزان را از بلاتکلیفی بیرون آورد
کد خبر: 391632
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۵:۴۲:۰۵

اعتمادآنلاین| فریده اولادقباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد آموزش و یادگیری در فضای مجازی گفت: با پیشرفت تکنولوژی آموزش در فضای مجازی هم راه اندازی شده، اینگونه آموزش‌ها تنها محدود به شرایط کنونی نیست، در حال حاضر آموزش مجازی یکی از ملزومات سیستم آموزشی ما است که خوشبختانه در چند سال اخیر این برنامه به صورت جدی پیگیری شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با شیوع ویروس کرونا آموزش و پرورش بیشتر روی آموزش مجازی تاکید کرده این اقدام وزارتخانه امر قابل قبولی است؛ چرا که سلامتی دانش آموزان در اولویت سیستم آموزشی کشور است .

آموزش مجازی با شروع تعطیلات آغاز شد

وی ادامه داد: در حال حاضر تدریس دروس به دستور آموزش و پرورش از طریق رسانه ملی شبکه آموزش و فضای مجازی صورت می‌گیرد این آموزش‌ها از زمان تعطیلی مدارس شروع شد؛ در این طرح مدیریت زمان، فاصله آموزش و یادگیری دانش آموز مورد توجه قرار گرفته است .

آموزش از راه دور همانند کلاس‌های مجازی برخی از دانشگاه‌ها است


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در آموزش فضای مجازی معلمان با دانش آموزان خود در ارتباط هستند و در شرایط بحرانی که امکان حضور دانش آموزان در مدارس مهیا نیست مثل روزهای آلوده هوا یا شرایط این روزها که کشور درگیر بیماری همه گیر است، دروسی که باید تدریس شود در گروه‌های متفاوت مجازی که معلمان با دانش آموزان خود تشکیل داده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ آموزش از راه دور همانند کلاس‌های مجازی برخی از دانشگاه‌ها است در این گروه‌ها دانش آموزان سوالات خود از معلمان و مربیان خود پرسید و معلمان موظف به پاسخگویی و حل مشکلات درسی دانش آموزان هستند.

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: آموزش در فضای مجازی دانش آموزان را از بلاتکلیفی بیرون آورده در شرایط خاص که کشور دارد این طرح بهترین راهکار است، بدون شک نتیجه مطلوبی هم از آن خواهیم گرفت.

مدارس از راه دور چند سال قبل پایه‌گذاری شد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام دروسی که در فضای مجازی تدریس می‌شود همان کتب درسی دانش‌‍‌آموزان است؛ مدارس از راه دور چند سال قبل پایه‌گذاری شد برای افرادی که مشکل حضور در کلاس را داشتند به فرض مثال ازدواج کرده ‌اند و یا شاغل هستند اما علاقمند به ادامه تحصیل بوده و شرایط حضور در کلاس را نداشته‌اند.

نماینده مردم در مجلس دهم گفت: عده‌ای این طرح را جدایی دانش‌آموزان از فضای آموزشی همان مدارس می‌داند این نظریه اشتباهی است؛ در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا درگیر است بهترین راه آموزش و یادگیری فضای مجازی است؛ مدرسه دومین محیطی است که دانش آموزان در آن اجتماعی و جامعه پذیر می‌شوند, یکی از محیط‌های نشاط‌آور در کشور ما مدارس هستند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از قبل هم آموزش مجازی بود ولی در شرایط کنونی این آموزش به صورت ملی و برنامه‌ریزی مدون شده تدریس می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها