گرایش سیاسی منتخبان مجلس یازدهم +آمار

نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور حکایت از پیشتازی و پیروزی قاطع اصولگرایان در سراسر کشور دارد.

گرایش سیاسی منتخبان مجلس یازدهم +آمار
کد خبر: 387177
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۶:۴۵:۰۹

اعتمادآنلاین| با اتمام فرآیند اخذ رأی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ساعت 8 صبح 2 اسفند شروع شد و تا ساعت 24 همان روز ادامه یافت، شمارش آرای مأخوذه از مردم در سراسر کشور آغاز شد و تا این لحظه، تکلیف اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مشخص شده است.

البته نتایج حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به صورت قطعی و کامل مشخص نشده، اما در این حوزه نیز بر اساس آمارهای اولیه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور ، 30 نامزد اصولگرا پیشتاز هستند.

در میان 290 کرسی مجلس و 202 حوزه انتخابیه(به استثنای 30 نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نمایندگان 5 حوزه اقلیت‌های دینی)، تکلیف مستاجران 245 کرسی مجلس مشخص شده که از میان آنها، 193 نفر اصولگرا، 16 نفر اصلاح‌طلب و 36 نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف برخی کرسی‌ها نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد.

1

کرسی‌های مجلس یازدهم (به استثنای شهر تهران و 5 حوزه اقلیت‌های دینی)


با احتساب آمار اولیه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، که حکایت از پیروزی اصولگرایان تا این لحظه در این حوزه دارد، تکلیف مستاجران 275 کرسی مجلس مشخص می‌شود که از میان آنها، 223 نفر اصولگرا، 16 نفر اصلاح‌طلب و 36 نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف برخی کرسی‌ها نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد. سهم گرایش‌های مختلف سیاسی در قالب نمودار زیر ارائه می‌شود:

2

کرسی‌های مجلس یازدهم با احتساب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر


آمار ارائه شده در این خبر با توجه به نتایج اعلامی خبرنگاران از سراسر کشور، تا این لحظه می‌باشد و با اتمام شمارش آرا در سراسر کشور و اعلام نتایج رسمی، به‌روز رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها