کد خبر: 385447
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فضای کشور باید تغییر کند/ تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم/ کاری از دست مجلس و دولت برای جلوگیری از مهاجرت جوانان ساخته نیست

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: راهکار برقراری آرامش در کشور اصلاً دست دولت و مجلس نیست. فضای کشور باید تغییر کند. باید تنگ‌نظری‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها را کنار بگذاریم. باید برای نسل جوان احترام قائل شویم، حتی اگر حرف‌هایشان بی‌حساب باشد.

فضای کشور باید تغییر کند/ تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم/ کاری از دست مجلس و دولت برای جلوگیری از مهاجرت جوانان ساخته نیست
کد خبر: 385447
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- محمد کاظمی، نماینده ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به مهاجرت نیروی انسانی و نخبه از کشور گفت: نیروهای انسانی به خصوص نیروهای تحصیل‌کرده در فضای کشور، مشکلات زیادی دارند؛ هم به لحاظ ادامه تحصیل، هم از نظر هزینه‌ها و فضای نامساعدی که برای نسل جوان به وجود آورده‌ایم. آنها در این فضا نمی‌توانند با فراغ بال، اطمینان خاطر و طمأنینه به ادامه تحصیل و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی‌شان بپردازند.

او ادامه داد: سعادت ما در این است که جوانان باهوش و بااستعداد هستند. بی‌سعادتی آن است که ما این جوانان را آموزش می‌دهیم، تحصیلات‌شان را به مراحل قابل‌ توجهی می‌رسانیم، اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. عملاً به کارگاه متخصص‌پروری برای کشورهای اروپایی تبدیل شده‌ایم. کشورهای اروپایی همه نیازهای تخصصی‌شان را از فارغ‌التحصیلان ایران و امثال ایران تامین می‌کنند.

کاری از دست مجلس و دولت برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از کشور ساخته نیست

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: کار چندانی از دولت و مجلس برای جلوگیری از مهاجرت نیروهای انسانی ساخته نیست. چون کشور فضای مناسبی ندارد. نه دولت می‌تواند به طور مستقل اقدامی در این راستا انجام دهد نه مجلس. باید فضایی فراهم کنیم که آرام و توأم با آرامش باشد و نیازها، تمایلات و درخواست‌های مشروع جوانان را برآورده سازیم. باید بتوانیم جوانان را در کشور نگه داریم و از ایجاد مشکل بپرهیزیم.

کار چندانی از دولت و مجلس برای جلوگیری از مهاجرت نیروهای انسانی ساخته نیست. چون کشور فضای مناسبی ندارد. نه دولت می‌تواند به طور مستقل اقدامی در این راستا انجام دهد نه مجلس.

تنگ‌نظری‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها را باید کنار بگذاریم

کاظمی در مورد راهکار برقراری آرامش به‌ منظور جلوگیری از خروج جوانان از کشور توضیح داد: راهکار برقراری آرامش در کشور اصلاً دست دولت و مجلس نیست. فضای کشور باید تغییر کند. باید تنگ‌نظری‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها را کنار بگذاریم. باید برای نسل جوان احترام قائل شویم حتی اگر حرف‌هایشان بی‌حساب باشد. باید ظرفیت‌مان را بالا ببریم و حرف‌های جوانان را تحمل‌ کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها