کد خبر: 382665
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۶:۵۹:۲۶
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

شاهد توسعه امور قضایی در استانها هستیم/ مفهوم عدالت قبل از انقلاب درست معنا نمی شد

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد امروزه شاهد توسعه امور قضایی در استان ها و شهرستان ها هستیم که پیش از انقلاب اسلامی چنین مسئله اصلا مطرح نبود.

شاهد توسعه امور قضایی در استانها هستیم/ مفهوم عدالت قبل از انقلاب درست معنا نمی شد
کد خبر: 382665
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۶:۵۹:۲۶

اعتمادآنلاین| ‌ یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: خوشخبتانه با تمهیدات اندیشیده شده طی چهل سال گذشته امروزه شاهد تغییر فرآیند و شیوه رسیدگی قضایی در کشور هستیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس زیرساخت تشکیلات فناوری و بازرسی های قضایی دارای توفیقات متعددی شده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با یادآوری اینکه امروزه شاهد توسعه امور قضایی در استان ها و شهرستان ها هستیم که پیش از انقلاب اسلامی چنین مسئله اصلا مطرح نبود، ادامه داد: در واقع درگذشته مردم برای دادخواهی مجبور بودند فقط به پایتخت مراجعه کنند که این مهم به دور از عدالت محسوب میشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید اذعان کرد به برکت انقلاب اسلامی خون شهیدان در شرایط کنونی شاهد گسترش عدالت و دادخواهی مردم هستیم و این موضوع در حالیست که در دوران رژیم پهلوی عموما عدالت بر اساس منافع خواص تعریف میشد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد طی چهار دهه سطح قضایی کشور ارتقاء یافته و بر این اساس می توان گفت شاهد گسترش عدل و داد هستیم./

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها