کد خبر: 382437
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۹:۵۵
| |

محمدمهدی عبدخدایی، فعال سیاسی اصولگرا:

متاسفانه برخی نمایندگان خود را ولیِ مردم می‌دانند

یک فعال اصولگرا گفت: افرادی که به مجلس می‌روند خود را ولی مردم می‌دانند در حالی که وکیل مردم هستند و یک وکیل نباید بر خلاق میل موکل خود اقدامی انجام دهد.

متاسفانه برخی نمایندگان خود را ولیِ مردم می‌دانند
کد خبر: 382437
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۵۹:۵۵

اعتمادآنلاین| محمدمهدی عبدخدایی، تحلیلگر مسائل سیاسی، با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره شهید مدرس و وجود چنین افرادی در مجلس، گفت: شاید افرادی نظیر شهید مدرس در تمامی مجلس‌های ما حضور نداشته و نخواهند داشت، زیرا ایشان مصداق بارز فضائل اخلاقی بود.

او ادامه داد: البته ایشان در ابتدا که در مجلس حضور پیدا کرد به عنوان نماینده مردم نیامد، بلکه در آن زمان قوه قضائیه می‌بایست 20 نفر مجتهد را به مجلس معرفی می‌کرد تا از میان آن‌ها 5 نفر اقدامات شورای نگهبان فعلی را انجام دهند که در دور اول مدرس جزو آن پنج نفر بود و در دوم هم خود را از تهران نامزد معرفی کرد؛ به همین جهت ابتدا باید دید که مدرس چه وضعیت و شرایطی داشته است.


عبدخدایی افزود: مدرس انسانی بسیار مذهبی و مخالف دیکتاتوری بود و از ویژگی‌های بارز مصدق صداقت، تقوا و شجاعت او بود. علاوه بر این مدرس مصداق یکی از افراد اصلح آن زمان بود؛ بنابراین امروز هم مردم ما باید به کسی مانند او که آگاه به حقوق و قوانین بوده و متدین و مومن باشد رای دهند.

فعال اصولگرا با اشاره به اهمیت مجلس در نگاه امام خمینی، تاکید کرد: امام خمینی معتقد بود که مجلس در راس امور قرار دارد، اما متاسفانه بیشتر این افرادی که به مجلس می‌روند خود را ولی مردم می‌دانند در حالی که وکیل مردم هستند و یک وکیل نباید بر خلاق میل موکل خود اقدامی انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها