کد خبر: 382175
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

رضا انصاری، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انسجام ملی در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است/ صداقت مسئولان در افزایش سرمایه اجتماعی و امید موثر است/ تلاش کنیم انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود/ قوای سه‌گانه باید صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند/ برخی از مشکلات به دلیل سیاست‌گذاری‌های غل

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اصلی‌ترین کاری که در حال حاضر می‌توانیم برای افزایش انسجام ملی انجام دهیم این است که با مردم صادق باشیم و خطا در سیاست‌هایمان را به حداقل برسانیم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

انسجام ملی در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است/ صداقت مسئولان در افزایش سرمایه اجتماعی و امید موثر است/ تلاش کنیم انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود/ قوای سه‌گانه باید صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند/ برخی از مشکلات به دلیل سیاست‌گذاری‌های غل
کد خبر: 382175
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- رضا انصاری، نماینده داراب و زرین‌دشت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، انسجام ملی را در شرایط کنونی یک ضرورت تلقی کرد و گفت: در حال حاضر کشور در معرض تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌هاست و مردم مشکلات اقتصادی دارند. با توجه به در نظر گرفتن جمیع جهات از جمله مسائل اقتصادی، بین‌الملل و اجتماعی برای هر شهروندی که در کشور زندگی می‌کند و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارد انسجام ملی بسیار مهم است.

باید تلاش کنیم انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود

او ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس هستیم و یکی از مؤلفه‌های مهم که موجب افزایش انسجام و اقتدار ملی و افزایش ضریب امنیت ملی می‌شود بحث باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات است. همه باید تلاش کنیم انتخاباتی با مشارکت حداکثری داشته باشیم. بر اساس اندیشه‌های امام (ره)، قانون اساسی و خمیرمایه و گوهر نظام جمهوری اسلامی، مردم مهم‌ترین مؤلفه قدرت نرم در کشور هستند.

این نماینده مجلس افزود: به نظر می‌رسد مسئولان امر باید بکوشند تا تمام شرایطی که برای یک انتخابات باشکوه لازم است فراهم شود. امیدواریم این اتفاق بیفتد.

صداقت مسئولان در افزایش سرمایه اجتماعی و امید موثر است

انصاری به راهکار بازگشت امید به جامعه در وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌هایی که می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی و امید موثر باشد صداقت مسئولان است. به نظر من باید همواره با مردم‌مان در هر جایگاهی که هستیم صادق باشیم. قوای سه‌گانه که در کشور مسئولیت دارند باید صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند.

برخی از مشکلات به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط در اقتصاد است

او تاکید کرد:‌ مردم می‌خواهند همه ما مسئولان تلاش کنیم و همدلانه در کنار یکدیگر برای حل مشکلات گام‌های عملی برداریم. در شرایطی قرار داریم که پاره‌ای از مشکلات مخصوصاً در حوزه اقتصاد به دلیل نوع سیاست‌گذاری‌ها اتفاق می‌افتد.

باید خطا در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی را کاهش دهیم

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: باید خطا در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی را کاهش دهیم. لازمه‌ کاهش خطای سیاست‌گذاری این است که فرایند سیاست‌گذاری را در کشور علمی کنیم. به اعتقاد من در حوزه اقتصاد تصمیماتی که بعد از شرایط تحریم در دولت گرفته‌ شده نشان می‌دهد فرایند سیاست‌گذاری در کشور علمی نیست.

او در پایان گفت: اصلی‌ترین کاری که در حال حاضر می‌توانیم برای افزایش انسجام ملی انجام دهیم این است که با مردم صادق باشیم و خطا در سیاست‌هایمان را به حداقل برسانیم تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها