کد خبر: 381695
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۴:۲۷:۰۰
| |

یادداشت مخاطب/ سعید پورعلی در یادداشتی در واکنش به رد صلاحیت علی مطهری مطرح کرد:

خطای انکارناپذیر

سعید پورعلی در یادداشتی در واکنش به رد صلاحیت علی مطهری، فرزند شهید شهید آیت‌الله مرتضی مطهری نوشت: امروز وقتی مطمئن شدم صلاحیت علی مطهری برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید نشده است دریغ و افسوس سراسر وجودم را فرا گرفت.

خطای انکارناپذیر
کد خبر: 381695
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید پور علی در یادداشتی برای اعتمادآنلاین در واکنش به رد صلاحیت علی مطهری، فرزند شهید مطهری نوشت: «امروز وقتی مطمئن شدم صلاحیت علی مطهری برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید نشده است دریغ و افسوس سراسر وجودم را فرا گرفت. در دو دوره اخیر مجلس اگر کور سوی امیدی به حریت و استقلال و پاکی و دیانت بود، فقط و فقط از وجود علی مطهری برمی خواست که با آزادگی می گفت و می نوشت و خطاب قرار می داد و از زیر چادر هولناک تقدس مآبی و تحجرسرایی و کج دستی سر بیرون آورده بود.

جای بسی شگفتی است که آزاده ای را در بند کردن، حقگویی را تادیب کردن، مجاهدی را از جهد برحذر داشتن، عادلی را سیاست کردن و چراغ امیدی را در وانفسای یاس و خمودگی خاموش کردن.


ای کاش کل مجلس ما شبیه علی مطهری بودند. مجلس یکدست و یک شکل و یک فکر و تسلیم و منفعل چه گره ای را خواهد گشود؟ به کجا مشورت خواهد داد؟ و چه ستون و استوانه ای برای نظام مردم سالار دینی خواهد بود.

خدای شاهد و ناظر و اعلم و عالم گواه است که نخوت و غرور و تکبر و تفرعن و تبختر انسان خاکی را از خضوع و خاکساری در برابر معبود و بنده به دور می سازد. مباد آنکه باور کنیم هر آنچه می اندیشیم درست و صلاح و سالم است و هر کس با ماست از ماست و هر کس منتقد و ناصح ماست بر ماست که از چنین تفکری آغاز مسیری خطرناک می شود و چها که نمی شود بر سرمان نمی رود که تاریخ در حال تکرار است و باید از این شیوه برحذر بود و به قول استاد سخن سعدی شیرین سخن: «که بر یک نمط می نماند جهان»


بی تردید اگر از همه رد صلاحیت ها، فارغ از مستدل بودن یا نبودن بگذریم و از کنار رد صلاحیت علی مطهری به هر ادله ممکن یا ناممکن نمی شود گذاشت و گذشت و از هم اکنون معلوم و معین است که روزگاری در روایت های تاریخی برای آیندگان خواهند نوشت:«کار به جایی رسید که آزاده ای حق طلب و حقیقت جو را از مجلس بیرون راندند» و آن کار کردند که نباید می کردند. و «اللهم اجعل عاقبه امرنا خیرا».»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها