کد خبر: 380602
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

حاکم شدن فقط یک سلیقه در کشور جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد/ مردم‌مداری نظام با تهدیدی جدی مواجه است/ بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی احتیاج داریم

ناصر قوامی گفت‌: مجلس ایران از دوره هفتم جایگاه و وجهه‌اش را از دست داد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که جایگاه قوه مقننه روزبه‌روز بیشتر افت کرد.

حاکم شدن فقط یک سلیقه در کشور جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد/ مردم‌مداری نظام با تهدیدی جدی مواجه است/ بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی احتیاج داریم
کد خبر: 380602
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، گفته است: «ما از مشروطه با مساله آرا و رأی مردم و انتخابات و مجلس آشنا شدیم. حالا آن روز مجلس شورای ملی و امروز مجلس شورای اسلامی. آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که رأی و آرای ملی حاکم شود. حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی ما بود.» او سپس در ادامه به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان و کمرنگ شدن نقش مجلس واکنش نشان داده است ( بیشتر بخوانیم ).

خود آقای روحانی هم در قضیه گران کردن بنزین به جمهوریت نظام ضربه زد

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در باره صحبت‌های روحانی اظهار داشت: اینکه فقط یک سلیقه در کشور حاکم شود، فی‌نفسه اتفاقی است که هزینه‌های گزافی در پی خواهد داشت و جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت:‌ مجلس ایران از دوره هفتم جایگاه و وجهه‌اش را از دست داد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که جایگاه قوه مقننه روزبه‌روز بیشتر افت کرد.

او افزود: نکته نگران‌کننده و البته واضح این است که گروهی می‌کوشند اهداف تمامیت‌خواهانه‌شان را محقق کنند. به این دلیل مردم دیگر رغبتی برای رأی دادن از خود نشان نمی‌دهند و به همین راحتی مردم‌مداری نظام با تهدیدی جدی مواجه است.

گروهی می‌کوشند اهداف تمامیت‌خواهانه‌شان را محقق کنند.

بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی احتیاج داریم

ناصر قوامی در پایان سخنانش گفت: ایران شرایط پرخطری را پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم در کشور بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی احتیاج داریم. اما گروهی مصرانه سعی‌شان را به کار می‌گیرند تا همه چیز به نفع خودشان باشد. آنها حتی حاضرند منافع ملی را زیر پا بگذارند که باید تاکید کرد این رویکرد هزینه‌ساز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها