کد خبر: 378596
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۱۵:۲۹
| |

ظریفیان، عضو شورای مرکزی حزب ایثارگران در یادداشتی مطرح کرد:

هنوز فرصت ترمیم هست

یک عضو شورای مرکزی حزب ایثارگران در یادداشتی نوشت: «انتخابات مجلس با توجه به گره خوردن آن با بحث‌های محلی و قومی در حوزه‌های انتخابیه به نسبت انتخابات ریاست جمهوری همواره مشارکت بیشتری را به همراه دارد.اما نباید از احتمال رویگردانی بخش‌هایی ازمردم برای حضور پای صندوق‌های رأی غافل شد بخصوص که موضوع بررسی صلاحیت‌های نامزدها ابهام‌ها و تردیدهایی را به دنبال داشته است.»

هنوز فرصت ترمیم هست
کد خبر: 378596
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۱۵:۲۹

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، عضو شورای مرکزی حزب ایثارگران در یادداشتی نوشت: «انتخابات مجلس با توجه به گره خوردن آن با بحث‌های محلی و قومی در حوزه‌های انتخابیه به نسبت انتخابات ریاست جمهوری همواره مشارکت بیشتری را به همراه دارد.اما نباید از احتمال رویگردانی بخش‌هایی ازمردم برای حضور پای صندوق‌های رأی غافل شد بخصوص که موضوع بررسی صلاحیت‌های نامزدها ابهام‌ها و تردیدهایی را به دنبال داشته است.


اتفاقات آبان ماه و رد صلاحیت‌ها اگرچه از عوامل مؤثر در کیفیت مشارکت در انتخابات است اما بخش دیگری ازاین مهم به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم هم بر می‌گردد. تنگناهایی که جامعه با آن روبه‌رو است مانند اشتغال و اوضاع اقتصادی، مشکلات جدی را فراروی جامعه قرار داده است. از سوی دیگر هنوز در ارتباط با تأثیرگذاری نهادی همچون مجلس بحث زیادی وجود دارد و خیلی‎ها را برای بی‌فایده بودن فعالیت این ارکان در سیاستگذاری کشور، از صندوق رأی دور می‎کند.


پیمایش‌ها نشان می‌دهد که آن شوق و ذوقی که مورد انتظار مسئولان است در بین مردم وجود ندارد و یا میزان آن بسیار ناچیز است. این مسأله بخصوص در شهرهای بزرگ خود را بیشتر نشان می‌دهد. بررسی‎ها حکایت از این دارد که مشارکت حداکثری در حال حاضر دست یافتنی نیست و اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد شاهد مشارکتی حداقلی خواهیم بود.


در فرصت باقیمانده باید از سوی دولتمردان و حاکمیت اقداماتی در راستای حل مشکلات صورت بگیرد تا جامعه احساس کند که هم شاهد تنوع سلایق در انتخابات است و هم حضورشان پای صندوق های رأی، در حل مسائل، رفع مشکلات و کاهش ناامیدی مؤثر خواهد بود.


شایسته است همه کسانی که دلسوز نظام و کشور هستند بدون توجه به مسائل غیرملی و جناحی، بنشینند و ببینند که چه عواملی باعث سردی جامعه ایران شده است. هنوزهم فرصت برای رفع برخی شکاف‌ها وجود دارد. اگر جامعه ایران فکر کند که هنوز یک همدلی برای حل مشکل وجود دارد و مسئولان یادشان نرفته که چه وعده‎هایی به آنان داده‎اند، به میدان خواهند آمد. همه کمک خواهند کرد تا از مسیر صندوق‎ها، افراد ذی‎صلاح را به نمایندگی خود انتخاب کنند.


فلسفه انتخابات حق مردم برای گزینش گفتمانی یا برنامه ای از میان گفتمان ها یا برنامه های مختلف است که آزادانه خود را در معرض ارزیابی قرار داده اند. اگر این فلسفه از میان برود قاعدتاً تمایل ها برای مشارکت در انتخابات هم کمتر می شود.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها