کد خبر: 376531
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۰:۴۹
| |

دیاکو حسینی، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:

عدم صدور ویزا برای ظریف، به معنای گرفتن بلندگو‌های سازمان ملل از ایران است

دیاکو حسینی، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: آن ها قصد دارند بلندگو‌های سازمان ملل و و بلندگو‌هایی که جامعه آمریکا را خطاب قرار می‌دهد، از ظریف بگیرند.

عدم صدور ویزا برای ظریف، به معنای گرفتن بلندگو‌های سازمان ملل از ایران است
کد خبر: 376531
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۰:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ دیاکو حسینی، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت بدون حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دلایل متفاوتی همچون سخنرانی ظریف در سازمان ملل و... برای عدم صدور وزیزای او شنیده می شود، اما هیچ کدام از این موارد صرفا دلیل حضور وزیر خارجه ایران یا سایر مدعوین، نیست.

او افزود: بهانه آمریکایی ها نداشتن فرصت کافی برای صدور روادید است؛ آنها سخنی از رایزنی های حاشیه ای ظریف در نیوروک، دیدار مقامات عالی رتبه سایر کشورها با او یا سخنرانی وزیر خارجه کشورمان در سازمان ملل نبوده است، اما می توان دید که هدف اصلی ممانعت از حضور ظریف در این نشست شورای امنیت، تلاش پمپئو برای گرفتن بلندگوهای سازمان ملل و جلوگیری از شنیده شدن صدای ما از سوی جامعه آمریکا است.

کارشناس ارشد مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: ممانعت از حضور ظریف برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل واهمه آنها از روشن شدن واقعیت ها به ویژه در رابطه با حوادث اخیر است؛ از سوی دیگر توجیح آنها برای صادر نکردن روادید ظریف کاملا خلاف مقررات سازمان ملل است اما برای ما قابل پیش بینی بوده و از دولت آمریکا انتظاری بیش از این هم نداشتیم.

امروز با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا بیانیه ریاستی به تصویب رسید که در آن بر نقش محوری منشور ملل متحد و چندجانبه گرایی در مسایل بین المللی تاکید شده است.

قرار بود در نشست امروز که در سطح وزیران خارجه برگزار شد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم حضور داشته باشد، اما دولت آمریکا در اقدامی مغایر توافقنامه سازمان ملل با دولت میزبان، از صدور ویزا برای او خودداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها