کد خبر: 374989
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد وحدت شده است/ هر خونی که به زمین ریخته می‌شود تضمین و تثبیت انقلاب و نظام را رقم می‌زند/ اگر عَلمی از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری آن را بلند می‌کند/ اقدام آمریکا بی‌پاسخ نخواهد بود/ هر کدام از پاسداران ما می‌توانند یک حاج‌

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تاریخ نشان داده اگر عَلمی از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری عَلم را بلند می‌کند. گرچه حاج‌قاسم یک شخصیت بی‌نظیر در دنیا بود، اما این‌طور نیست که با رفتن حاج‌قاسم ما خلاء وجودی ایشان را در مسائل نظامی و امنیتی احساس کنیم. هر کدام از پاسداران ما می‌توانند یک حاج‌قاسم باشند و با ادامه راه ایشان مسیری را که سردار سلیمانی طی کرده بودند ادامه خواهند داد.

شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد وحدت شده است/ هر خونی که به زمین ریخته می‌شود تضمین و تثبیت انقلاب و نظام را رقم می‌زند/ اگر عَلمی از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری آن را بلند می‌کند/ اقدام آمریکا بی‌پاسخ نخواهد بود/ هر کدام از پاسداران ما می‌توانند یک حاج‌
کد خبر: 374989
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اعلام اینکه دولت آمریکا در به شهادت رساندن حاج‌قاسم سلیمانی اقدام خلاف مقررات بین‌المللی انجام داده است، گفت: دولت آمریکا به 2 دلیل اقدام خلاف مقررات بین‌المللی انجام داده است؛ دلیل اول اینکه آمریکا نقض حاکمیت کشور کرده است. آمریکا بدون اجازه وارد خاک کشور دیگر شده و دست به عملیات زده است. موضوع دوم این است که مورد حمله قرار دادن شخصی که در حالت دفاعی نیست و حمله نظامی انجام نمی‌دهد و حتی در یک فضای نظامی هم نیست، برخلاف قوانین بین‌المللی است.

هر خونی که به زمین ریخته می‌شود تضمین و تثبیت انقلاب، نظام و آرمان‌های آن را رقم می‌زند

او ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در ابعاد مختلف می‌تواند دارای تبعات باشد. تجربه نشان داده هر خونی که به زمین ریخته می‌شود موجب تضمین و تثبیت انقلاب، نظام و آرمان‌های آن خواهد شد. بعد از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی دیدیم که در فضای مجازی و فضای حقیقی همه مردم ایران و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه دنیا در این غم شریک بودند و اقدام آمریکا را محکوم کردند.

به گفته این نماینده مجلس، شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد وحدت شده است.

دولت عراق مُصر است که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند

کمالی‌پور تاکید کرد: بعد از اقدام تروریستی آمریکا که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراه ایشان شد، دولت عراق مصر است که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند. مطمئناً نه‌ تنها کشور عراق بلکه هیچ کشور مسلمانی پذیرش نیروهای آمریکایی را نخواهند داشت و برای ملت‌ها قطعاً قابل‌ پذیرش نیست.

اگر عَلمی از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری آن را بلند می‌کند

او گفت: تاریخ نشان داده اگر عَلمی از دست سرداری بیفتد، سردار دیگری عَلم را بلند می‌کند. گرچه حاج‌قاسم یک شخصیت بی‌نظیر در دنیا بود، اما این‌طور نیست که با رفتن حاج‌قاسم ما خلاء وجودی ایشان را در مسائل نظامی و امنیتی احساس کنیم. هر کدام از پاسداران ما می‌توانند یک حاج‌قاسم باشند و با ادامه راه ایشان مسیری را که سردار سلیمانی طی کرده بودند ادامه خواهند داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری در انتصاب جانشین سردار سلیمانی همین موضوع را بیان کردند که ماموریت سپاه قدس و راه سردار سلیمانی همچنان ادامه خواهد داشت و خلئی در این خصوص احساس نخواهد شد.

کمالی پور در مورد شیوه انتقام‌گیری خون سردار سلیمانی توضیح داد: آمریکا اشتباه استراتژیکی انجام داده و باید تاوان آن را پس بدهد. همان‌طور که مسئولان ذی‌ربط اعلام کردند کشور جمهوری اسلامی در زمان مناسب پاسخ آمریکا را خواهد داد. قطعاً اقدام آمریکا بی‌پاسخ نخواهد بود. به‌ جز ایران، کشورهای اسلامی و محور مقاومت در هر نقطه‌ای از دنیا که باشند پاسخ یاغی‌گری آمریکا را خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها