کد خبر: 374655
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

واکنش مقامات و سیاسیون به شهادت سردار سلیمانی چه بود؟

بامداد امروز (جمعه 13 دی ماه 1398) سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

واکنش مقامات و سیاسیون به شهادت سردار سلیمانی چه بود؟
کد خبر: 374655
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود ساعت یک و نیم بامداد برخی رسانه‌های عراق خبر از حمله راکتی به چند خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد را دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بعد از مدتی اعلام شد که معاون حشدالشعبی و چند مهمان او در این حمله هدف قرار گرفته‌اند. صبح امروز اخبار تایید نشده‌ای از شهادت سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان منتشر شد.

پس از مدتی این اخبار تایید شد و مشخص شد که حمله از طرف نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. شهادت سردار سلیمانی واکنش‌های بسیاری را در کشور و دیگر نقاط جهان به همراه داشت.

بسیاری از مقامات کشور و چهره‌های سیاسی در پی شهادت سردار سلیمانی بیانیه و پیام تسلیت صادر کردند که در ادامه می‌خوانید:

رئیس جمهوری: شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد

رئیس‌جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست آمریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

متن پیام تسلیت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.»

رئیس مجلس: ملت ایران هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت

در پیام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار سلیمانی آمده است:

«بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز ، فرمانده شجاع ، قهرمان، حماسه آفرین و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر( ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به مجموعه‌ پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می‌گویم.

این فرماتده مقتدر، محبوب و عزت آفرین، افتخار همه ایرانیانی بود که دل در گرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست. رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می داند که با این گونه جنایت ها هرگز نخواهد توانست در اراده های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد. شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود، تا واپسین لحظات عمر پربرکت خویش را در راه مقابله با اشقیای تکفیری و تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه‌ شریف به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل‌الله نائل آمد. فضل و رحمت بی‌کران خداوند متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی‌شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی، در سپاه و در همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.»

رئیس قوه قضاییه: سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را خواهند ستاند

در پیام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آمده است:

«بسم‌ رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.

شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت دارم.»

آیت‌الله جنتی: بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی‌پاسخ نخواهد ماند

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار 41 ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست شقی‌ترین آحاد بشریت، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: اقدام حماقت‌آمیز آمریکا عزم رزمندگان اسلام را برای نابودی استکبار جزم‌تر می‌کند

در پی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد.


متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا».

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.


سوره مبارکه الأحزاب آیه 23

شهادت سردار سرافراز اسلام، ولایت و مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب تاثر عمیق اینجانب گردید.

مجاهد عظیم‌الشان ما پس از عمری جهاد و مبارزه با استکبارجهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار به آرزوی دیرین خود رسید وبه خیل شهدای اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

اینجانب شهادت این مجاهد عالیقدر را به محضر حضرت بقیه الاعظم(عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ( مدظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی وهمه یاران و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، بویژه خانواده معظم وصبور شهید والامقام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

این اقدام ددمنشانه و حماقت آمیز دولت تروریست و جنایتکار آمریکا عزم مبارزان جبهه مقاومت را در راه مبارزه با استکبارجهانی و نابودی نهایی آنان جزم‌تر خواهد نمود و بزودی شاهد اضمحلال همه آنان خواهیم بود.»

سیدحسن خمینی: حاکمان خیره سر آمریکا نمی دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی طلبند

در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، سیدحسن خمینی پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

«بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مدظله‌العالی

شهادت سردار سرافراز و مجاهد خستگی ناپذیر سپهد پاسدار حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه را خدمت ملت بزرگ ایران و حضرتعالی و همه دوستداران انقلاب اسلامی در جهان تسلیت عرض می نمایم.

آن شهید سرافراز پس از عمری مجاهدت و جان فشانی به قافله عاشقان پیوست و به مراد و معشوق خویش حضرت امام خمینی ملحق شد. برای کسانی که حاج قاسم را می شناختند ،اگر سرنوشتی جز این برایش رقم می خورد ، عجیب می نمود.

بی شک راه این مجاهد عزیز که راه سرخ عاشوراست، همیشه رهروانی بزرگ خواهد داشت و همواره به فلاح و رستگاری خواهد انجامید.

دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی طلبند.

خدای سبحان به حضرتعالی طول عمر با عزت و عظمت عنایت دارد و به آن شهید سرافراز بهترین اجرها و بالاترین ثواب ها را ارزانی نماید و به خانواده آن عزیز صبر وافی و به همراهان شهیدش به خصوص برادرمان ابومهدی مهندس اجر جزیل مرحمت فرماید.»

معاون اول رئیس‌جمهوری: شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی خواهد بود

در پی شهادت سردار سلیمانی اسحاق جهانگیری در پیامی با بیان اینکه نام سردار سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت‌های مسلمان می‌افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می‌داد، افزود: شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.

متن کامل پیام معاون اول رییس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون


برادر بسیار عزیز سردار سرافراز و فروتن قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس با هدف گیری و برنامه ریزی جنگ طلبانه دولت ترامپ به شهادت رسید. او فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بود. در زندگی مثل شهیدان زیست و هیچ گاه از مرگ نهراسید. نامش لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت های مسلمان می افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می داد.


شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.


این شهادت افتخارآمیز و انگیزه بخش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه انقلابیون منطقه و جهان و خانواده سر بلندش تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ملتی که چنین فرزندانی در دامان خود پروراند و برای رهبر فرزانه ای که چنین یاورانی را پرورش داد عزت و سربلندی هر چه بیشتر آرزو می کنم. اطمینان دارم که جنایت کاران جنگ افروز آمریکایی بزرگ ترین بازندگان این بازی خطرناک در منطقه خواهند بود و به یقین رهروان راه او با تدبیر و دوراندیشی آتش جنگ، تروریسم و تفرقه را از منطقه دور خواهند کرد.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در خصوص ترور سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بیانیه ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

ظریف در این بیانیه افزود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.»

آیت الله جوادی آملی: شهادت سردار سلیمانی قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار کرد

حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی با صدور پیامی شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، را تسلیت گفتند.

متن پیام این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ

شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانى (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم کرد.

این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیه الله الأعظم ( ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.»

آیت الله صافی گلپایگانی: آن شهید سعید در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است:

«باسمه تعالی

با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام، مجاهد سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود.

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند.

《طوبی لهم و حسن ماب》

شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم.

نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.»

آیت‌الله صانعی: آن شهید والا مقام و همرزمانش برای حفظ اسلام، مردم و ایران از خود گذشتند

حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی با صدور پیامی شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، را تسلیت گفتند.

متن پیام ایشان بدین شرح است:

«بسمه تعالی

وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِراً إِلَى اللهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللهِ ... (النساء/100)

شهادت پاسدار سرافراز و سربلند اسلام و ایران شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی(رحمه الله علیه) موجب تأسف و تأثر اینجانب و همه آزادیخواهان و مبارزان با انحراف و کج روی و کج اندیشی و ایستادگان در مقابل استکبار و تمامیت خواهان گردید.

این سردار شهید به حق یکی از هزاران پرورش یافته سیدنا الاستاد خمینی کبیر(سلام الله علیه) و مکتب تشیع بود، که مراد او با غبطه د رحق آنان فرمود ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

آن شهید والا مقام و همرزمانش در دوران دفاع مقدس تبلور عینی کسانی بودند که برای حفظ اسلام، مردم و ایران از خود گذشتند و با پذیرش خطر در عمل و اندیشه، برای امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و باید همگان بدانند که حسب منطق قرآن اجر آنها با الله، ذات باری تعالی است که اجرش نامحدود می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، خانواده معزی همه شهداء این حادثه و کلیه نیروهای مسلح، از خداوند منان برای آنان علو درجات و حشر با ائمه اطهار (علهیم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواستارم.»

سخنگوی دولت: قاسم سالها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست

علی ربیعی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود توییتر نوشت: ‏«قاسم سلیمانی سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است. نام قاسم سلیمانی مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسانهای در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است. بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد. ‏شهادت این انسان آزادی‌خواه را به تمام ایرانیان تبریک و تسلیت می‌گوییم. ‏ترامپ وقیحانه مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.قاسم سالها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست.»

مشاور رئیس جمهوری: آمریکا باید آماده تحمل تبعات اقداماتش باشد

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به شهادت سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه درپی حمله بالگردهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، نوشت: «ترامپ با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.»

قائم مقام حزب اعتمادملی: حاج قاسم سلیمانی به آرزویش رسید و شاهد شهادت را در آغوش گرفت


متن پیام تسلیت الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بدین شرح است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سردار از جان گذشته دفاع مقدس و جهاد حاج قاسم سلیمانی به آرزویش رسید و شاهد شهادت را در آغوش گرفت. او که از خودگذشتگی و فداکاری را در جریان جنگ هشتذساله به اثبات رسانده بود، در یک دهه گذشته به نماد مقاومت اسلامی در منطقه مبدل شد. حاج قاسم شهید ضمن مبارزه با تروریسم داعشی و دیگر جریانهای تکفیری، مورد غضب و خشم آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس قرار داشت و سرانجام در یک حمله تروریستی به دست شقی ترین دولت ضدبشری به دیدار معبودش شتافت.


اقدام آمریکا علیه فرمانده فداکار سپاه قدس بخشی از تمهیداتی است که این کشور برای سلطه بر منطقه و تشدید دشمنی با ملتهای مسلمان تدارک دیده است. برای آمریکا، خاورمیانه ای مطلوب است که همه دولتهای آن تابع سیاست سلطه جویانه واشنگتن باشند و هژمونی اسرائیل را بپذیرند و منافع سرمایه داران آمریکایی را تامین کنند و هیچ مقاومتی در مقابل زیاده خواهی این کشور از خود نشان ندهند. ترامپ بیش از همه روسای جمهوری آمریکا سرنوشت این کشور را به تل آویو گره زده است و برای تمکین ملتها و دولتهای مسلمان به سیطره آمریکا و اسرائیل تلاش می کند. این کشور که به شکل محسوسی در پس جریانهای تروریستی خاورمیانه حضور دارد، دشمن آشکار جریانهایی است که در یک دهه گذشته به صورت صادقانه و همه جانبه با داعش و القاعده و دیگر گروههای تروریستی مبارزه کرده اند. ترور ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی تکمیل زنجیره اقداماتی است که آمریکا برای تضعیف جریان اصیل ضدتروریستی در خاورمیانه در دستور کار خود دارد.


شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر آقا امام زمان(عج)، رهبری معظم انقلاب، ملت ایران و امت اسلامی، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدا و ایثارگران و بخصوص به خانواده و بازماندگان و یاران آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می کنم. خداوند روح آن شهید بزرگوار را در مراتب عالیه قربش با شهدا و صالحین و صدیقین محشور کند و به خانواده و بازماندگانش صبوری دهد.»

عراقچی: تمام ایران، قاسم سلیمانی است

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در پیامی توییتری نوشت: تمام ایران قاسم سلیمانی است. این[اقدام]، بدون چون و چرا یک اشتباه محاسباتی بزرگ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود. آمریکا مسئولیت تمامی عواقب را به عهده دارد.

پنتاگون، بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور رئیس‌جمهور آمریکا سردار سپهد سلیمانی را در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

حناچی: جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود


پیروز حناچی، شهردار تهران در پیام تسلیتی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود.

در متن پیام تسلیت اینستاگرامی شهردار تهران آمده است: «جز شهادت ردایی زیبنده‌ی قامت سردار رشید اسلام نبود.


او به آرزوی دیرینه‌اش رسید و داغ از دست دادن این مجاهد بزرگ بر دل ملت ایران ماند.


اما یقینا شهادت او حرکت جبهه جهانی مقاومت را یکپارچه‌تر و استوارتر از گذشته به سوی پیروزی نهایی پیش‌خواهدبرد.»

حزب اعتماد ملی: ترور دشمن شماره یک داعش باعث شادی ته‌مانده‌های داعش و حامیان این گروه تروریستی شده است


حزب اعتماد ملی با صدور پیامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به مردم ایران و منطقه تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«انّا لله و انّا الیه راجعون

سپهبد قاسمی سلیمانی به آرزویش رسید و به جمع همرزمان شهیدش پیوست. مجاهد نستوه و این حامی بی‌ادعای مردم ستمدیده منطقه، پس از سالها مبارزه با تروریسم، قربانی ترور جنایتکاران شد.

بی‌شک این اقدام نابخردانه و خفت‌بار و ترور دشمن شماره یک داعش که باعث شادی ته‌مانده‌های داعش و حامیان سابق و فعلی این گروه تروریستی شده است، به ضرر امنیت منطقه و جهان خواهد بود.

حزب اعتماد ملی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را به او و ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه و ادامه‌دهندگان راه این شهید سرافراز، تبریک و تسلیت می‌گوید.»

رئیس سازمان انرژی اتمی: شهادت، هنر مردان خداست

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، شهادت سرداران پرافتخار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاهِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ


با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی دلاور مرد سپاه اسلام و مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه الشریف) و شهادت ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق را دریافت کردم.

اگرچه سابقه و پیشینه عشق عمیق اینجانب به آن سردار فداکار سپاه اسلام به دهه‌های پیش بازمی‌گردد اما در دوران تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آشنایی بیشتر با روش و منش آن اسوه تقوا و جهاد، بیش از پیش به نقش بی‌بدیل آن مجاهد فی سبیل‌الله در صیانت و حراست از حریم مقدس سرزمین اسلامی و دفاع همه‌جانبه و هوشمندانه از کیان امت اسلام و ملت‌های مظلوم و رنج‌دیده منطقه و خاورمیانه وقوف یافتم.

دشمنان و بدخواهان جهان اسلام به ویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه‌ شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام ددمنشانه و سبعانه خویش، نقاب تزویر و فریب از چهره برداشته و نشان دادند که شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ریاست محترم جمهوری، ملت رشید ایران و تمام مبارزان و آزادی‌خواهان جهان، و به ویژه همسر و خانواده آن مجاهد سرافراز، از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم تا این مجاهدان راه خدا را با شهدای صدر اسلام محشور نماید و حاج قاسم سلیمانی عزیز را شفیع ما در روز واپسین قرار دهد.»

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان: شهادت سپهبد سلیمانی لکه سیاهی بر ‌پیشانی مقامات آمریکا شد

متن پیام شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان به مناسبت شهادت مظلومانه سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی مجاهدی که بیشترین نقش را در مبارزه با گروههای تکفیری و خشونت طلب در منطقه داشت، لکه سیاهی بر ‌پیشانی مقامات آمریکا و کسانی شد که خاور میانه را ملک طلق خود می دانند و با دخالت های پنهان و آشکار خود هدفی جز به آشوب کشیدن این منطقه و تأمین اهداف خود ندارند.

سردار سرافراز ایران به آرزوی دیرینه خود رسید و شهادت او پیام مظلومیت ایران و رسوایی متجاوزانی شد که به هیچیک از قواعد بین المللی و حقوق کشورها و ملت ها پایبند نیستند.

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا،خانواده محترم سپهبد سلیمانی و ملت بزرگ ایران تسلیت می گوید و از خداوند بزرگ برای روان پاک و مطهر او رحمت بیکران‌الهی و برای بازماندگان و همرزمان آن شهید صبر و اجر مسئلت دارد.»

دبیرکل حزب کارگزاران: امیدواریم عواقب شهادت حاج قاسم سلیمانی به ضرر دشمنان و به نفع مردم باشد

غلامحسین کرباسچی،‌ دبیرکل حزب کارگزاران اسلامی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: «شهید حاج قاسم سلیمانی یک چهره ملی و مورد اعتماد همه مردم بود. فعالیت و تلاش ایشان در زمان جنگ و بعد جنگ طی چهل سال عمر انقلاب برای مردم قابل احترام بود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های ایشان در دفاع از امنیت کشور، مبارزه با تروریسم بویژه مبارزه با داعش امری جهانی و مثال زدنی است.

کرباسچی گفت: شهادت این سردار بزرگ یک عملیات تروریستی بود، امیدواریم عواقبش به گونه ای باشد که به ضرر دشمنان و به نفع مردم باشد.»

خطیب نماز جمعه تهران: شهادت سردار سلیمانی از سنگین‌ترین داغ‌ها بر قلب ولایت است

سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: خبر جانگداز سردار رشید فدایی فاطمه(س) باعث شد آنچه برای امروز آماده کرده‌ بودم را تغییر دهم. من وقتی اولین بار او را دیدم در دهه اول محرم بود که ما را به کرمان دعوت کرد و دیدم خانه‌اش را برای عزاداری آماده کرده است.

وی افزود: ایشان دقیقاً در سن 63 سالگی و پس از دقیقاً 40 سال مجاهدت خستگی ناپذیر به شهادت رسید. او بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما خدا خواست که او زنده بماند و در این مقطع از تاریخ اسلام داعش را نابود کند.

خاتمی با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز امام علی (ع) بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود. معتقدم از داغ های سنگینی که بر قلب ولایت وارد شده همین داغ سردار قاسم سلیمانی است.


وزیر کشور: تردیدی نیست خون مطهر این قهرمان شهید نیرنگ آمریکا را رسوا خواهد کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در پی شهادت سرلشگر حاج قاسم سلیمانی با صدور پیامی اعلام کرد: تردیدی نیست که خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد.

متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام؛ فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری ، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

تردیدی نیست که خون مطهراین قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی، غنا خواهد بخشید.»

توکلی: آمریکا تصور نکند با شهادت سردار سلیمانی کار تمام شده است

احمد توکلی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: «آمریکا خیال کرده است با وجود دستگاه‌ها تجهیزات اطلاعاتی که دارد فکر کرده است شق‌القمر کرده که متوجه شده است سردار سلیمانی (رحمت‌الله علیه) در این مسیر مبارزه گام برداشته است. این موضوع اظهر من الشمس است و فهمیدنش درایت زیادی نمی‌خواهد.»

او ادامه داد: «آمریکا تصور کرده است با به شهادت رساندن سردار سلیمانی کار تمام شده است این خیالی باطل است چراکه آنها یک‌بار تجربه به شهادت رساندن شهید بهشتی و 72 تن از یارانش را داشتند. آنها 40 سال پیش هم تصور می کردند اگر رجایی و باهنر را به شهادت برسانند کار تمام است؛ اما دیدند که این اتفاق نیفتاد و کار تمام نشد و مبارزه باقی ماند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی: انتقام فراملی و فراسرزمینی گرفته می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی رهبر جنبش ضد تروریسم و ضد فتنه بود فتنه‌ای که داعش و آمریکا شکل دادند او قهرمان جنگ علیه تروریسم بود لذا خون‌خواهان او فراتر از مرزها عمل کردند و منافع آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: سردار سلیمانی قهرمان دنیای اسلام بود که آمریکایی‌ها با به شهادت رسیدن او تبدیل به منفورترین در تاریخ شدند و در معرض انتقام در فراتر از مرزها قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: سردار سلیمانی کسی بود که در برابر داعش جانفشانی‌ها کرد و باعث شد داعش از بین برود از این حیث انتقام شهادت او فراتر از سرزمین خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی: خون شهید قاسم سلیمانی ریشه نیروهای بیگانه را از منطقه خواهد زد

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به پیشگاه مردم شریف جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت، مقام معظم رهبری و مقام معظم رهبری و خانواده این عزیز تسلیت می‌گویم. افرادی که تا به امروز اسمشان در لیست خانواده شهدا ثبت نشده بود از امروز همگی جزو خانواده شهدای حوزه مقاومت هستند، چرا که شهید قاسم سلیمانی تنها متعلق به یک خانواده نبود بلکه متعلق به کل جهان اسلام بود.

وی در ادامه اظهار کرد: شهادت ایشان موجی جدید را در منطقه و دنیا رقم می‌زند امروز شاهد بودیم که خیلی از پروفایل‌ها تغییر کرد و در همه آنها ثبت شده من قاسم سلیمانی هستم. قطعا خون شهید قاسم سلیمانی و شهدای حشد الشعبی و حوزه مقاومت ریشه نیروهای بیگانه را از منطقه خواهد زد.

قائم مقام حزب اتحاد ایران: ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد ایران اسلامی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: «بیشترین دلیل حضور شهید سردار سلیمانی مقابله با داعش ، خشونت طلبان و گروههای تروریستی بود.»

وی ادامه داد: «این اقدام دولت آمریکا مصداق بارز ترور است، تا جاییکه اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام‌های خودسرانه و ناعادلانه پس از شهادت سردار سلیمانی نوشته که کشتار ‎قاسم سلیمانی و ‎ابومهدی‌المهندس به احتمال زیاد بر خلاف قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر است.»

منصوری افزود: «او گفته این نوع کشتارها فقط در شرایط خاص و به صورت بسیار محدود قابل توجیه هستند. بنابر این در هیچیک از معاهدات بین المللی به هیچ کشوری اجازه داده نشده در خاک کشور دیگری مقام نظامی یک کشور دیگر را به این شکل ترور کند.»

وی گفت: «ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است ، چرا که پنتاگون اعلام کرده با دستور او دست به این ترور زده است. به طوری که برخی از مقامات آمریکا هم به این اقدام جنگ طلبانه او اعتراض کرده‌اند. یعنی کاملا هدفدار و اینجا نه تنها او بلکه دولت امریکا باید پاسخگوی این جنایت باشد.»

سفیر ایران در انگلیس: شهادت سردار سلیمانی رهروان مسیر مقاومت را مصمم‌تر می‌کند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت: «شهید نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می‌یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می‌بخشد. شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و تروریسم را در راه خود مصمم‌تر و ثابت قدم خواهد کرد.»

وزیر بهداشت: به شهادت رساندن سردار سلیمانی خودزنی از سوی آمریکا بود


سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی یک خودزنی و دیوانگی محض از سوی آمریکا بود، گفت: «اگر آمریکایی‌ها امروز این حماقت را کردند، خارج از معادلاتی است که دنیا از ما دریافت کرد. به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی یک خودزنی و دیوانگی محض بود. فرمول‌های دنیا همه باور دارند که امروز نمی‌توان با ایران اسلامی درافتاد. روزی دست پیداکردن به سلاح آرپی‌جی جزو محالات بود ولی امروز اگر ایران اسلامی اراده کند با پایگاه‌های شلیک موشکی که داریم همه به زانو درمی‌آیند. البته همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ما جنگ‌طلب نیستیم اما اهل این هم نیستیم که تجاوزها را بی‌پاسخ بگذاریم. این بزرگترین درسی است که دنیا از دفاع مقدس ما گرفت.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: سردار سلیمانی در تمام عمر ‌سلحشورانه با سیاهی‌ها جنگید

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به دست تروریست‌های آمریکایی بیان کرد: «شهادت سردار سرفراز و پرآوازه ایران و اسلام، اگرچه آرزوی دیرین خودش بود اما همه ایرانیان را سوگوار و تاریخ سیزدهم دی‌ماه را در حافظه جمعی‌مان ماندگار کرد. سپهبد قاسم سلیمانی،چه در سال‌های دفاع مقدس و چه در سال‌های اخیر که علیه تروریسم می‌جنگید؛ جانش را وقف امنیت و تمامیت ارضی ایران و آرمان‌های انقلاب کرده بود. در تمام عمر، ‌ سلحشورانه با سیاهی‌ها جنگید و امروز با سربلندی شهید شد.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: مجاهدت‌های او را نه فقط مردم داغدار ایران که تمام مردم ستمدیده منطقه فراموش نخواهند کرد. نام او از گذشته در سیاهه قهرمانان ملی و سرداران بزرگ مدافع وطن ثبت شده بود اما از امروز درخشش بیشتری خواهد داشت. تروریست‌ها و مزدورانی که تا دیروز از نام سلیمانی می‌ترسیدند البته باز هم آسایش نخواهند داشت. از هر قطره خون حاج قاسم، ‌ هزاران سردار شجاع دیگر خواهد رویید و ایران تنها نخواهد ماند. خط خون مجاهدان راه خدا، نخشکیده و نخواهد خشکید. این وعده الهی است.»

مشاور ویژه رئیس‌جمهوری: سردار سلیمانی نماد چهار دهه مجاهدت خالصانه، ایثار و اخلاق و مبارزه با تروریسم جهانی بود

علی یونسی، مشاور ویژه رئیس جمهور ، به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:


«به نام خداوند بخشنده و مهربان

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (الأحزاب/23)

شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نماد مجاهدت و مقاومت را تسلیت می گویم.

این سردار نماد چهار دهه مجاهدت خالصانه، ایثار و اخلاق و مبارزه با تروریسم جهانی بود.

استکبار امریکایی که بی پروا داعش و خشونت گرایی را در منطقه می پروراند و گستاخانه این چنین عملیات تروریستی انجام می دهد! غافل از آن است که خون این سردار رشید اسلام و ایران افکار عمومی جهان را بیدار کرده و مردم ایران را در راه مبارزه با تروریسم، استکبار و افراط گرایی، مصمم تر خواهد کرد.

از پیشگاه حضرت باری‌تعالی برای آن فرزند برومند انقلاب و ایران عزیز، علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسألت می کنم.»

مجید انصاری: سردار سلیمانی رهبری روحی و فرماندهی عملیاتی هزاران جوان عاشق را بر عهده داشت

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:


«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

بالأخره برادر عزیزم حاج قاسم سلیمانی بعد از 40 سال دلدادگی و بی قراری در وادی شهادت به آرزویش رسید. او گم شده خود را سنگر به سنگر در جبهه گسترده هشت سال دفاع مقدس جست و جو می کرد. او عاشق و فرمانبردار امام بود و در این مسیرتنها نبود. او رهبری روحی و فرماندهی عملیاتی هزاران جوان عاشق را در جبهه های حق علیه باطل عهده دار بود.

ایمان راسخ، اخلاص، زهد و بی اعتنایی به دنیا، مهربانی و غمخواری مدام برای مردم، شجاعت کم نظیر و چیرگی و تجربه زیاد در فنون رزمی، از او فرماندهی محبوب، سیاستمداری باهوش و الگویی الهام بخش برای جوانان مؤمن و سلحشور ساخته بود.

هر زمان که به دیدار او می رفتم، خصوصا آخرین دیدار، برق ایمان و شهادت را در نگاه و کلام آرام و دلنشینش حس می کردم. بدون مبالغه، من او را مصداق عینی و عملی مالک اشتر می دیدم. بعد از اتمام جنگ هشت ساله هرگز به دنبال نام و نشان نرفت و همچنان شیدای دیدار دوست با ردای خونین شهادت بود؛ و ایمان داشت که راه میانبر به خانه محبوب از میدان جنگ با دشمنان خدا و خلق خدا می گذرد که «انّ الْجَهادَ بابٌ مِنْ ابْوابِ الْجَنَّهِ فَتَحَهُ اللهُ لِخاصَّهِ اوْلِیائِهِ‌».

لذا با دعوت دولت های اسلامی منطقه و به فرمان فرمانده معظم کل قوا، به یاری مسلمانان در نبرد علیه آمریکا، اسرائیل، داعش و دیگر راهزنان حق و عدالت شتافت و آنچنان جنگید که به اسطوره مقاومت، شجاعت و فرماندهی تبدیل گردید.

بالأخره سحرگاه امروز به همراه جمعی از یاران و همرزمان در سرزمین حضرت مولی امیرالمؤمنین(ع) و دیگر امامان شهید به دست پلید دشمنان انسانیت، شیطان بزرگ آمریکا، مظلومانه و در عین حال سرافرازانه، همچون مولایش اباعبدالله الحسین(ع) به فیض شهادت نائل آمد و به خیل شهیدان و امام شهیدان حضرت روح الله پیوست.

اینک بر کرانه یاد و خاطرات آن دریای مهربان و امواج خروشان «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»، ناباورانه شهادتش را تبریک و مصیبت جانکاه فقدان را به امت بزرگ اسلام، ملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب، خانواده سربلند و صبور آن شهید و مردم داغدار خطه استان کرمان تسلیت می گویم.»

مطهری: شهادت سردار سلیمانی آغازی برای اخراج آمریکا از خاورمیانه است

در پیام تسلیت علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آمده است: «شهادت سردار سلیمانی آغازی است برای اخراج آمریکا از خاورمیانه و آغازی است برای آزادی فلسطین. ترامپ جنایتکار از یک طرف می گوید ما دنبال جنگ نیستیم و از طرف دیگر سردار بزرگ ایران را ترور می کند. این یعنی اختلال روانی ناشی از ترس و ضعف. انتقام خون این شهدا خصوصاً سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا و اسرائیل دردناک خواهد بود.»

مصباح‌یزدی: سردار سلیمانی شخصیتی کم‌نظیر بود


مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در پی شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی به شرح زیر است:

«مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ی ما گرفته به پیشگاه مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

البته همه‌ی ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ی امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.

بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.

خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.»

سخنگوی شورای نگهبان: تروریست‌های آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ، در حساب توییتری خود نوشت: «روح بلند سرباز شجاع و فداکار اسلام به ابدیت پرواز کرد و پس از عمری مجاهدت و تلاش خالصانه به مقام "عند ربهم یرزقون" نائل شد. سال‌ها قبل پیر و مراد مالک اشتر زمان گفت: "ما از مرگ نمی‌هراسیم و شما نیز از مرگ ما صرفه ندارید. " تروریست‌های آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشند.»

رئیس دولت اصلاحات: شهادت سپهبد سلیمانی خسارتی بسیار سنگین برای اسلام و ایران است

سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات روز جمعه در واکنش به شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، در پیامی نوشت: «شهادت سردار سرافراز، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی رضوان‌الله علیه خسارتی است بسیار سنگین برای اسلام و ایران که تنها عنایت و لطف ویژه حضرت پروردگار می‌تواند آن را جبران کند.‌»

رئیس دولت اصلاحات افزود: «شهادت سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی به دست جنایت‌کاران متجاوز به منطقه و عراق، گرچه او را به مقصد مطلوب خود که شهادت در راه خدا و خدمت به خلق بود رساند، ولی همه دوستداران فضیلت و مجاهدت و رهایی مستضعفان آزاده‌ را داغدار کرد.‌»

خاتمی برای روان پاک و مطهر او علو درجات و برای بازماندگان معزز و همه هم‌رزمان و همراهان او از درگاه حضرت حق حضرت‌ حق جلّ و علا صبر جمیل و اجر جزیل وادامه ‌راه او را مسألت کرد.»

آخوندی: نگهبان استقلال، تمامیّت ارضی و یکپارچگی ملی ایران هستیم

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در یادداشتی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نوشت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهان تسلیت باد. هر چند، ضعف اطلاعاتی و غافل‌گیر شدن در این باره پذیرفتنی نیست. این یک رویارویی مستقیم امریکا با ایران است. هرچند، از موضع ضعف و به‌صورت دزدانه در خارج از ایران و به صورت نقطه‌ای صورت گرفته‌است. ما هم‌چنان نگهبان استقلال، تمامیّت ارضی و یکپارچگی ملی ایران هستیم.»

سفیر ایران در روسیه: آمریکا، بزرگترین دولت ترویستی جهان است

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی در پیامی نوشت: «جنایت وحشیانه و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی سردار بزرگ و پرافتخار اسلام که عمر خود را وقف مبارزه با تروریسم و برقراری صلح، ثبات، دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز در منطقه خاورمیانه نمود نشان داد آمریکا نه تنها تروریست پرور است بلکه خود نیز بزرگترین دولت ترویستی در جهان است.

زمان آن فرارسیده تا صلح جویان، سازمانها و نهادهای بین المللی، منطقه ای و جهانی راه خود را از این رژیم قانون‌شکن و تروریست جدا کرده و با جرات و قدرت به سیاست‌ها و اقدامات جنگ افروزانه آمریکا خاتمه دهند.»

باهنر: شرارت‌های آمریکایی‌ها بی‌پاسخ نخواهند ماند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و از همشهری های کرمانی سردار سلیمانی، با ابراز تالم و تاثر از شهادت سردار سرافراز سپاه و نظام در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی، گفت: «سردار حاج قاسم سلیمانی یک چهره بین‌المللی و جهانی بود که راهش ادامه خواهد داشت. راه و منش سردار سلیمانی چیزی نیست که با ترور و شهادت ایشان از بین برود، فراموش شود و یا شعله‌های آن خاموش شود. آمریکا به اشتباه تصور می کند، می‌تواند اینگونه در مسیر مقاومت در منطقه سنگ‌اندازی کند اما خیالی واهی و خام است.»

دبیرکل جبهه پیروان با تاکید براینکه شرارت های آمریکایی ها بی پاسخ نخواهند ماند، گفت: «این خیال خام آمریکا و هم دستان اوست که تصور می کنند می توانند ملت ایران را از مسیرش باز گرداند، جمهوری اسلامی در عمر 40 ساله خود شهدای بزرگی داشته که شهادت جانسوز آنها نه تنها خدشه‌ای به مسیر انقلاب اسلامی وارد نکرده، بلکه باعث رویش های جدید در حیات انقلاب شده است.»

سعید جلیلی: سلیمانی نماد مقاومت و کارآمدی تفکر بسیجی در عرصه جهانی بود

سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ، در پی شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان پیامی را صادر کرد.‌ متن پیام سعید جلیلی بدین شرح است:‌‌

«بسم الله الرحمن الرحیم‌‌

قاسم سلیمانی سردار محبوب امت اسلامی به آرزوی دیرین خود، شهادت، دست یافت.‌‌ او قهرمان مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که بارها طعم شکست را به رؤسای جمهور آمریکا چشاند و به جهانیان نشان داد قدرت مستکبران چقدر سست و لرزان است.‌‌

شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه و روی‌آوردن او به تروریسم، گواهی روشن بر ضعف آمریکا در برابر قدرت مقاومت است. سلیمانی نماد مقاومت و کارامدی تفکر بسیجی در عرصه جهانی بود.‌‌

او مصداق بارز کسانی بود که امام علی (ع) درباره آن‌ها فرمود:‌‌ «دُعُوا للجهاد فأجابوا، و وثِقوا بالقائد فاتّبَعوه،‌‌ دعوت جهاد را پذیرفته و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند»‌‌ شهادت پرافتخار به‌دست فاجرترین افراد، صدق کلام امیرمؤمنان(ع) را درباره او نشان داد که:‌‌‌‌ «تعاقدوا على المنیّه، و أبرد بِرُؤوسهم إلى الفجره،‌‌ پیمان جانبازی بستند و سرهاشان را برای فاجران فرستادند.»‌‌

اینک خون پاک او و یار دیرینش شهید بزرگوار ابومهدی المهندس نقطه عطفی برای اعتلاء مسیر مقاومت و پیروزی‌های بیشتر امت اسلامی خواهد بود که شکستی سنگین‌تر از گذشته را بر رژیم حاکم بر آمریکا خواهد چشاند.‌»

محمدباقر قالیباف: قاتلان و جانیان بین‌المللی در انتظار انتقام سخت و شکننده باشند

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با صدور پیامی به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت:همه قاتلان و جانیان بین المللی که کشتن میلیون‌ها انسان برای منافع شان کمترین اهمیتی ندارد باید در انتظار انتقام سخت و شکننده باشند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

مومن راستین در راستای «صدق در عهد الهی» یا «شهید» است یا «منتظر شهادت» و شهادت می دهم که حاج قاسم سلیمانی حتی یک روز نبود که در این «انتظار» روز را شب و شب را روز نکند اما انتظاری که هم سوختن در شب داشت و هم ساختن در روز. هم تمنای وصال به درگاه الهی داشت و هم حرکت و تلاش برای تحقق هدفی که همرزمانش یکی پس از دیگری در راه رسیدن به آن، شهادت را در آغوش گرفتند.

اما چه آمریکا و چه ایادی حقیرش بدانند، ایران مردمی غیور با فرهنگی عاشورایی دارد. در فرهنگ عاشورایی شهادت جمعی از اهل بیت پیامبر و بزرگترین انسانهای تاریخ، نقطه پایان نیست بلکه مقدمه و آغازی است برای حرکتی قوی تر، منسجم تر و موثرتر. برهمین اساس همه قاتلان و جانیان بین المللی که کشتن میلیون ها انسان برای منافع شان کمترین اهمیتی ندارد نه تنها باید در انتظار انتقام سخت و شکننده باشند بلکه باید بدانند از امروز به بعد مردم ایران با سلیقه و گرایش های مختلف، با انسجام و اراده‌ای قوی تر و البته با برنامه‌ریزی حساب شده‌تر راه حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش را تا به الگوسازی کامل نظام جمهوری اسلامی و حذف سلطه پذیری از نظام استکباری جهانی ادامه خواهند داد.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، خانواده عزیز شهید ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و تمامی مردم ایران تسلیت می گویم و به همراه اقیانوس خروشان مردم ایران، در برابر خون این بزرگ مرد شهید حاج قاسم سلیمانی، عهد می‌بندیم که تا آخرین نفس در ادامه دادن راه او فروگذار نکنیم و سربلندی ایران عزیز را در گام دوم انقلاب رقم بزنیم.انشاءالله»

سفیر ایران در فرانسه: روزگار سختی در انتظار سیاست‌های خصمانه آمریکا است

بهرام قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در صفحه توئیتر سفارت ایران در فرانسه نوشت: « ما ایرانیان همواره طی قرون و اعصار و در درازنای تاریخ پر فراز ونشیب خود همواره از وجود سردارانی نام آور بهره برده ایم که با تمام توان از کیان و آیین، مذهب و فرهنگ ایران⁩ و مردم مسلمان آن در برابر بدخواهان اهریمنی، مبارزه و از حریم انسانیت و آزادگی دفاع کرده اند.»

او افزود: «شهید ⁧سردار سلیمانی⁩، سردار رشید و پر افتخار ایران که آوازه صلابت و جوانمردی اش در مقابله با ظلم و دفاع از حریم انسانیت و مبارزه با دیوصفتان افراط گرای تروریست در تمامی منطقه زبانزد بود، با شجاعت و کیاست نقشه های شوم ضد بشری آمریکای متجاوز و مرتجعان منطقه را نقش بر آب ساخت.»

قاسمی اضافه کرد: «سردار نامی بزرگ ایران و اسلام نهایتا در اقدام رذیلانه و ذلیلانه نیروهای آمریکایی، جان خود را تقدیم تمامی آزادی خواهان و ستم دیدگان جهان کرد. نام و یاد و خاطره او برای همیشه تاریخ بر تارک مبارزات ضد استعماری مردم منطقه خواهد درخشید.»

او تاکید کرد: «دولت ترامپ و آمریکا در ادامه اشتباهات راهبردی چند دهه گذشته خود که این منطقه حساس جهان را با بی ثباتی، جنگ، فقر، تروریسم و افراط گرایی همراه کرده، بار دیگر به خطایی جبران ناپذیر دست زد و مرد تعقل، درایت و اسطوره انسانیت و حمایت از حریم انسانی را هدف حمله تروریستی خود قرار داد. بی شک در نبود قهرمان و سردار بزرگ آزادی و آزادگی، روزگار سخت و تیره تری در انتظار سیاست های خصمانه آمریکا قرار خواهد داشت.»

تولیت آستان قدس رضوی: از دست دادن سلیمانیِ کبیر برای جهان اسلام و بلکه جهان بشریت یک خسارت است

در پی شهادت خادم الرضا (ع)، سردار حاج قاسم سلیمانی، احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی پیام تسلیتی را به محضر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی صادر کرد. متن پیام احمد مروی به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی


با سلام و تحیات؛ شهادت سردار رشید و بلندآوازه جهان اسلام خادم الرضا (ع) حاج قاسم سلیمانی را که تمثال حقیقی مقاومت و جهاد در راه خدا بود، همچنین شهادت حاج ابومهدی المهندس فرمانده شجاع بسیج مردمی عراق و دیگر همراهان را به پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه، به محضر حضرتعالی و به همه دلداگان خط نورانی مقاومت در جوار حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

اخلاص و رشادتهای آن مجاهد کم‌نظیر، یادآور دلاوری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های مجاهدان صدر اسلام و بزرگانی همچون مالک اشتر بود. آن بزرگمرد جهاد و مقاومت در شب جمعه شب زیارتی مولایش اباعبدالله (ع) به آرزوی دیرینش شهادت دست یافت و به لقاء همرزمان شهیدش شتافت.

از دست دادن سلیمانیِ کبیر برای جهان اسلام و بلکه جهان بشریت یک خسارت است. بشریت، امنیت و رهایی از چنگال تروریزم تکفیری را مدیون فداکاری سلیمانی و همرزمان اوست. دامنه مجاهدت‌های سردار رشید اسلام و همسنگران او در جبهه مقاومت تحت زعامت رهبر مقتدر انقلاب اسلامی، همه نقشه‌های خبیثانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را در این سال‌ها به باد داد، نقشه شوم تجزیه کشورهای اسلامی و تولد خاورمیانه آمریکایی عقیم ماند، کشورهای اسلامی یکپارچه ماندند و سایه نحس تروریزم دست‌ساز آمریکا و اسرائیل از سر بلاد اسلامی رفع شد.

درنده‌خویان آمریکایی، دیشب به انتقام داعش و برای خوش‌رقصی نزد اراذل و اوباش کودک‌کش صهیونیست دست به این جنایت زدند، اما بشارت جنابعالی مبنی بر انتقام سخت از این جنایتکاران سبوع مایه شفاء قلوب مؤمنین و همه مجاهدان راه خدا خواهد بود.

باذن الله و با هدایت حکیمانه حضرتعالی، شجره طیبه مقاومت با خون این بزرگان پرثمرتر خواهد شد و تعجیل در نابودی مستکبران را به دنبال خواهد داشت.»

رئیس کمیته ملی المپیک: بی‌شک دشمنان انقلاب از این جنایت پشیمان خواهند شد

سیدرضا صالحی امیری با انتشار پیامی شهادت قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در پیام رئیس کمیته ملی المپیک آمده است:

«شهادت اسوه مقاومت چهره مقبول، مشروع و کاریرزمای انقلاب و امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تغییر مناسبات استراتژیک سیاسی، امنیتی و نظامی منطقه خاورمیانه خواهد شد. بی شک دشمنان انقلاب و در راس آن امریکا و اسرائیل از این جنایت پشیمان خواهند شد.

امت اسلامی شاهد قدرت بزرگ اجتماعی و نظامی نوظهور مردمی مشابه حزب الله در منطقه خواهد بود که بساط و بنیان رژیم اشغالگر را برباد خواهند داد.

ان‌شالله بزودی شاهد تحقق وعده الهی خواهیم بود. روحش شاد و راهش مستدام.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها