کد خبر: 374330
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۳:۲۷:۱۸
| |

پیام حضرتی به هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری

در بخشی از پیام حضرتی آمده است:شعار محوری کنگره حزب مردم¬سالاری (احیای مجلس در راس امور، لازمه تثبیت نظام) بر یکی از مهمترین نیازهای کشور تاکید دارد.

پیام حضرتی به هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری
کد خبر: 374330
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۳:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی به هیجدهمین کنگره حزب مردم سالاری پیام ارسال کرد.

در ادمه مشروح این پیام را می خوانید:

بسمه تعالی

جناب دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل محترم حزب مردم¬سالاری


اعضای محترم شورای مرکزی و همه اعضا و فعالان حزب مردم¬سالاری

با سلام و احترام
برگزاری هجدهمین کنگره حزب مردم¬سالاری را خدمت همه برادران و خواهران گرامی عضو حزب تبریک گفته، خوشحالم که از زمان تاسیس حزب تاکنون هر ساله این کنگره به طور منظم برگزار می شود.


شعار محوری کنگره حزب مردم¬سالاری (احیای مجلس در راس امور، لازمه تثبیت نظام) بر یکی از مهمترین نیازهای کشور تاکید دارد. متاسفانه نوع نگاه طیفی خاص به جمهوریت، نظام را در معرض تهدید داخلی و تهی شدن از محتوا و از بین بردن جنبه مردمی نظام و رودرو قرار دادن جمهوریت با اسلامیت قرار داده است. با همین نگاه است که مهمترین نهاد مردمی نظام یعنی مجلس را از جایگاه حقیقی و قانونی آن خارج کرده و اختیارات آن را در حیطه¬های گوناگون محدود کرده¬اند. وقتی چندین نهاد و شورا مستقل از مجلس در امر قانون-گذاری فعالیت کرده ، به جای نمایندگان در مسائل گوناگون قانون وضع می کنند یا بخش بزرگی از نهادهای حکومتی با تفسیرهای غلط از دایره نظارت مجلسیان خارج مانده اند یا نمایندگان به خاطر نطق و اعلام مواضع نمایندگی در معرض پیگیری قضایی قرار می گیرند، طبیعی است که مجلس نمی¬تواند در راس امور باشد.


وظیفه همگان بخصوص احزاب سیاسی است که در این زمینه به صورت متشکل و در پیوند با احزاب سیاسی همسو و همفکر فعالیت کنند و بخصوص از همین مقطع با نقد کارکرد نظارت استصوابی شورای نگهبان، زمینه حضور همه جریانها و سلائق سیاسی را در صحنه رقابت انتخاباتی فراهم کنند. تا زمانی که انتخابات آزاد قانونی با حضور همه نیروهای توانمند و کارآمد و قوی برگزار نشود، نمی¬توانیم به شکل¬گیری مجلسی امیدوار باشیم که در راس امور باشد و جایگاه تقنینی و نظارتی خود را احیا کند.از طرف خود و فعالان حزب اعتماد ملی، موفقیت شما را در پیگیری اهداف این کنگره حزب مردم¬سالاری از خداوند طلب می¬کنم.

الیاس حضرتی
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها