کد خبر: 372136
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

احتمال تجدید نظر مجمع در خصوص لوایح مرتبط با FATF وجود دارد/ شاید مجمع با در نظر گرفتن تبعات عدم تصویب FATF و CFT این لوایح را با ملاحظاتی تصویب کند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با در نظر گرفتن تبعات عدم تصویب FATF و CFT شاید تصمیم بگیرند و با ملاحظاتی این لوایح را تصویب کنند.

احتمال تجدید نظر مجمع در خصوص لوایح مرتبط با FATF وجود دارد/ شاید مجمع با در نظر گرفتن تبعات عدم تصویب FATF و CFT این لوایح را با ملاحظاتی تصویب کند
کد خبر: 372136
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به سرنوشت لوایح مرتبط با FATF، گفت: FATF و CFT پیش از این در مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفان زیادی داشت و در کمیسیون مربوطه که این لوایح را بررسی می‌کرد، اکثریت مخالف بودند.

او ادامه داد: اما با توجه به تحولاتی که اتفاق افتاده و بازخوردی که شاید این مدت دریافت کردند ممکن است نظرشان تغییر کند؛ یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام با در نظر گرفتن تبعات عدم تصویب FATF و CFT شاید تصمیم بگیرند با ملاحظاتی این لوایح را تصویب کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ممکن است مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضع‌گیری‌ای که پیش از این در خصوص لوایح مرتبط با FATF داشتند، تجدید نظر کنند. البته تاکنون مجمع مطلبی را عنوان نکرده است اما در حال بررسی هستند. مجلس نظر خود را در خصوص FATF و CFT ارائه داده است. حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان را حل کند و به جمع‌بندی برسد.

میرزایی به تبعات عدم تصویب لوایح FATF و CFT اشاره کرد و گفت: شرایط ما ایده‌آل نیست. مخالفان تصویب FATF می‌گویند شرایط بدتر از این نمی‌شود پس چرا باید امتیازی به کسانی بدهند که اطلاعات بیشتری از ما بگیرند و حلقه محاصره را تنگ‌تر کنند. موافقان FATF هم می‌گویند احتمالاً در صورت نپیوستن به این کنوانسیون، شرایط‌مان بدتر می‌شود. به نظر می‌رسد باید مجالی برای شنیدن صحبت‌های کارشناسی مخالفان و موافقان پیوستن به FATF فراهم شود.

او تاکید کرد: نپیوستن به FATF تبعات منفی دارد. اما مخالفان این لوایح می‌گویند نپیوستن به این کنوانسیون گشایشی ایجاد نمی‌کند. به نظر من انتخاب‌مان میان بد و بدتر است و نباید اجازه بدهیم وضعیت بدتر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها