کد خبر: 370547
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استیضاح وزرای کشور و نفت به قوت خود باقی است/ هیچ استیضاحی از حدنصاب نیفتاده است/ رئیس مجلس درخواست لغو استیضاح وزرای کشور و نفت را از نمایندگان دارد/ هیات‌رئیسه در موضوع استیضاح‌ها دنبال وقت تلف کردن است

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، با اشاره به اینکه رئیس مجلس از رؤسای کمیسیون‌ها خواسته است بر اساس مصالح کشور، استیضاح وزرای کشور و نفت را منتفی کنند، گفت: هیچ‌یک از استیضاح‌کنندگان امضای خود را پس نگرفته‌اند و استیضاح‌ها به قوت خود باقی است.

استیضاح وزرای کشور و نفت به قوت خود باقی است/ هیچ استیضاحی از حدنصاب نیفتاده است/ رئیس مجلس درخواست لغو استیضاح وزرای کشور و نفت را از نمایندگان دارد/ هیات‌رئیسه در موضوع استیضاح‌ها دنبال وقت تلف کردن است
کد خبر: 370547
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با تاکید بر اینکه استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش که برخی از منتفی شدن آن و برخی از پس گرفتن امضای استیضاح‌کنندگان خبر می‌دهند صحت ندارد، گفت: هیچ‌یک از استیضاح‌های وزرای کشور و نفت منتفی نشده است و استیضاح‌کنندگان بر امضای خود استوار ایستاده‌اند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ اینکه «اگر استیضاح وزرای کشور و نفت برقرار است، پس موضوع اعتراض و بحث استیضاح‌کنندگان با لاریجانی قبل از علنی شدن جلسه صبح سه‌شنبه چه بوده است» توضیح داد: بحث استیضاح‌کنندگان وزرای نفت و کشور با رئیس مجلس این بود که ما صحبت‌های وزرا را شنیده‌ایم و توضیحات‌شان را گوش داده‌ایم و از توضیحات قانع نشده‌ایم. بنابراین گزارش جلسه باید به هیات‌رئیسه داده شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: اعتراض نمایندگان به رئیس مجلس بر این مبنا بود که چرا گزارش کمیسیون‌ها و نامه قانع نشدن نمایندگان استیضاح‌کننده از طریق هیات‌رئیسه اعلام وصول نمی‌شود.

میرزایی‌نیکو یادآور شد: نمایندگان معترض تاکید داشتند وقتی هیچ استیضاحی منتفی نشده و از حدنصاب نیفتاده است چرا یک بار شایعه پخش می‌شود که استیضاح وزرا منتفی شده و بار دیگر می‌گویند نمایندگان امضایشان را پس گرفته‌اند و استیضاح از حد نصاب افتاده است، در حالی که این‌طور نیست.

رؤسای کمیسیون شوراها و انرژی گزارش استیضاح‌ها را به هیات‌رئیسه داده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اعلام اینکه «استیضاح‌های وزیر کشور و نفت همچنان به قوت خود باقی است» گفت: آقای حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی، اعلام کرد گزارش کمیسیون را به هیات‌رئیسه داده است و هیات‌رئیسه باید گزارش را اعلام کند.

او بیان کرد: آقای کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها، هم گزارش را به هیات‌رئیسه فرستاده است، بنابراین هیات‌رئیسه باید اعلام کند استیضاح‌کنندگان از توضیحات وزرا قانع نشده‌اند و استیضاح وزرای کشور و نفت اعلام وصول می‌شود.

میرزایی‌نیکو یادآور شد: پس از اعلام وصول استیضاح، وزرای مربوطه 10 روز فرصت دارند تا به مجلس بیایند و به سوالات پاسخ دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اعلام کرد: ظاهراً هیات‌رئیسه در موضوع استیضاح‌ها دنبال وقت تلف کردن است.

منتفی شدن استیضاح‌ها خواست رئیس مجلس است

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: منتفی شدن استیضاح‌ها مطالبه رئیس مجلس است و از همه رؤسای کمیسیون‌ها خواسته تا به منظور حفظ آرامش کشور و مناسب شدن شرایط، استیضاح را از دستور کار خارج کنند. اما این موضوع هنوز از طرف استیضاح‌کنندگان پذیرفته نشده و همچنان استیضاح وزرای کشور و نفت به قوت خود باقی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها