کد خبر: 368311
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

علی لاریجانی، رئیس مجلس:

منفی‌بافی و تخریب، سمی مهلک برای توسعه کشور است/ اگر مردم بدانند کاری منطقی است، حمایت می‌کنند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، منفی بافی و تخریب نهادهای تلاش‌گر کشور را سهمی مهلک برای توسعه کشور دانست و گفت: زمانی در برابر این ستم بین‌المللی(تحریم‌ها) پیروز می‌شویم که نهادهای مهم کشور را تخریب نکنیم.

منفی‌بافی و تخریب، سمی مهلک برای توسعه کشور است/ اگر مردم بدانند کاری منطقی است، حمایت می‌کنند
کد خبر: 368311
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، رئیس مجلس، صبح امروزدر آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه که با حضور اردکانیان وزیر نیرو و بازوند استاندار کرمانشاه در روستای قمشه سید یعقوب ماهیدشت برگزار شد، گفت: در دوران حکومت پهلوی تنها به آبادی چند شهر بزرگ توجه می‌شد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای محرومیت‌زدایی و توسعه همه‌جانبه تمامی شهرها و به‌ویژه روستاها صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه‌های حکومت جمهوری اسلامی که در فضای غبار‌آلود سیاسی نادیده گرفته می‌شود، رویکرد جمهوری اسلامی در آبادانی روستاهاست و فلسفه دستور امام (ره) در ایجاد جهاد سازندگی رفع محرومیت‌ روستاها بود.

وی با بیان اینکه مدیران کشور تلاش زیادی برای آبادانی کشور انجام می دهند، ادامه داد: کشور در شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته ولی در این وضعیت هم نهضت آبادانی کشور رها نشده و پروژه‌های این حوزه با تمام توان در حال انجام است.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی یک بودجه ویژه برای آبرسانی به روستاها اختصاص داد که با عنایت مقام معظم رهبری، از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد، این کار یک خدمت ماندگار به توسعه کشور بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به نقش مردم کرمانشاه در دفاع مقدس باید مطالبات مردم و نمایندگان آنان پیگیری شود و امیدواریم با پیگیری نمایندگان فعال، پرتحرک استان و کمک‌ مجلس در بودجه سال آینده بخشی از مشکلات مردم‌ حل شود.

لاریجانی، منفی‌بافی و تخریب نهادهای تلاش‌گر کشور را سهمی مهلک برای توسعه کشور دانست و گفت: منفی‌بافی مردم را ناامید می‌کند، در این شرایط دشوار به جای منفی بافی و تخریب باید در راستای کار، تلاش، وفاق، همگرایی، هم‌افزایی و همدلی بیشتر گام برداریم.

وی گفت: وقتی در برابر این ستم بین‌المللی(تحریم‌ها) پیروز می‌شویم که همدیگر را تخریب نکنیم و نهادهای مهم کشور تخریب نشود.

لاریجانی انتخابات را امری مبارکی دانست و اظهار داشت: انتخابات آزاد ثمره این انقلاب این بوده است و مردم از طریق انتخابات بر سرنوشت خود حاکم شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درپایان، یادآور شد: مجلس و نمایندگان در این دوره در زمینه گازرسانی، آبرسانی و بهداشت کارهای بزرگ انجام دادند.

اگر مردم بدانند کاری منطقی است، حمایت می‌کنند


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «هر اقدام معقولی که می‌خواهیم انجام دهیم باید آن را برای جامعه باز کنیم»، گفت: مردم ما مردم فهیمی هستند و اگر بدانند کاری منطقی است، از آن حمایت می کنند.

علی لاریجانی همچنین در مراسم افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در استان کرمانشاه بر لزوم اصلاح چرخه‌های اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: تنها در اینصورت است که می توانیم سرمایه گذاری و اشتغال در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: متاسفانه گاها شاهدیم موضوعات ملی و تخصصی دستمایه کشمکش‌های سیاسی شده و همین باعث می شود فضا برای تحقق یک تفکر ملی فراهم نشود که آسیب زا است.

لاریجانی با بیان اینکه «همه نهادها و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند و اتحاد داشته باشند تا بتوانیم اصلاحات واقعی را در اقتصاد رقم بزنیم»، گفت: باید مسائل را نیز برای ملت بازگو کنیم. مردم ما مردم فهیمی هستند و از امور منطقی حمایت می کنند.

رییس مجلس با بیان اینکه «باید فضا را برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم»، گفت: البته اگر چه حمایت از بخش خصوصی ضروری است، اما نباید به بهانه اجرای اصل 44 قانون اساسی برخی امور به نهادهای غیرتخصصی واگذار شود که متاسفانه در گذشته این کار صورت گرفته و برخی نیروگاه ها بابت دیون به نهادهای غیرتخصصی واگذار شده که خلاف قانون است و باید برگردانده شود.

وی افزود: یکی از ایرادات ما به دولت همین موضوع است و باید واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت بگیرد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه «وزارت نیرو اقدامات خوبی در حوزه تامین برق داشته است»، گفت: نباید اجازه دهیم بادهای موسمی که در فضای سیاسی کشور می‌وزد، حواس ما را از این خدمات پرت کند.

لاریجانی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز فضا برای فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق کشور به خوبی دیده شده، البته مشکلاتی هم وجود دارد که گاها باعث کاهش انگیزه فعالان بخش خصوصی می شود که باید چاره ای برای رفع آنها اندیشید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها