مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فضای انتخابات رقابتی نیست/ همه سلیقه‌ها باید بتوانند وارد صحنه انتخابات شوند/ شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی فتیله رد صلاحیت را پایین بکشند/ اعتماد به مردم بهتر از اعتماد به سیاسیون است/ دایره انتخاب را محدود نکنیم

مصطفی درایتی گفت: اعتماد به مردم بهتر از اعتماد به سیاسیون است و لازمه اعتماد به مردم این است که دایره انتخاب‌شان را محدود نکنیم. در این‌ حالت می‌توانیم انتخابات را با میزان رأی حداکثری برگزار کنیم و مجلسی قوی تشکیل بدهیم.

فضای انتخابات رقابتی نیست/ همه سلیقه‌ها باید بتوانند وارد صحنه انتخابات شوند/ شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی فتیله رد صلاحیت  را پایین بکشند/ اعتماد به مردم بهتر از اعتماد به سیاسیون است/ دایره انتخاب را محدود نکنیم
کد خبر: 367556
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی درایتی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به فضای انتخاباتی می‌گوید: متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که فضای سردی بر انتخابات حاکم است که این شرایط حتماً ضررهای زیادی به بار خواهد آورد.

همه سلیقه‌ها باید بتوانند وارد صحنه انتخابات شوند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: البته باید منتظر پایان موعد ثبت‌نام بمانیم تا ببینیم کدام یک از چهره‌های سیاسی ثبت‌نام کرده‌اند. برای اینکه انتخابات با شکل و شمایل رقابتی برگزار شود لازم است حاکمیت و مشخصاً نهادهای نظارتی طوری عمل کنند تا همه سلیقه‌های سیاسی بتوانند نیروهای شاخص و تاثیرگذار خود را وارد صحنه انتخابات کنند.

شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی فتیله رد صلاحیت فله‌ای را پایین بکشند

این چهره اصلاح‌طلب افزود: انتخابات زمانی می‌تواند اثرگذار باشد و به مجلسی پویا و کارآمد منتهی شود که شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی فتیله رد صلاحیت فله‌ای را پایین بکشند. در چنین شرایطی مردم وقتی ببینند افراد کارنامه‌دار و توانمند برای نماینده شدن ثبت‌نام کرده‌اند، حتماً انگیزه‌شان برای رأی دادن بالا می‌رود و در نتیجه شور قابل‌ توجهی در فضای انتخاباتی به راه می‌افتد.

درایتی ادامه داد: مردم اگر می‌خواهند مشکلات‌شان کمتر شود و وضعیت معیشتی خوبی را تجربه کنند، باید رأی بدهند. در واقع اینکه در یک‌ سال و چند ماه گذشته اوضاع به‌ هم ریخت و همه گرفتار شدند اصلاً دلیل خوبی برای قهر کردن با صندوق رأی نیست. مجلس زمانی می‌تواند مجلسی مشکل‌گشا باشد که چهره‌های توانمند با رأی بالایی انتخاب شوند تا مسئولیت نظارتی و قانون‌نویسی را به بهترین شیوه ممکن انجام بدهند.

اعتماد به مردم بهتر از اعتماد به سیاسیون است

او همچنین توضیح داد: اگر خدای ناکرده انتخابات مجلس یازدهم رقابتی نشود و فضایی سرد بر آن حاکم شود، در این شرایطی که کشور موانع زیادی را پیش روی خود می‌بیند، وضعیت بدتر خواهد شد و به قول معروف درجا خواهیم زد.

مصطفی درایتی در پایان گفت: اعتماد به مردم بهتر از اعتماد به سیاسیون است و لازمه اعتماد به مردم این است که دایره انتخاب‌شان را محدود نکنیم. در این‌ حالت می‌توانیم انتخابات را با میزان رأی حداکثری برگزار کنیم و مجلسی قوی تشکیل دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها