نجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دانشجو باید معترض باشد/ انفعال دانشگاه خسارت‌زاست

نجفقلی حبیبی گفت‌: از سیاستمداران و مسئولان دستگاه‌ها انتظار می‌رود گوش شنوا برای شنیدن صدای دانشجو داشته باشند و دانشگاه را نه به چشم رقیب یا منتقد بلکه به عنوان مشاور و راهنما ببینند.

دانشجو باید معترض باشد/ انفعال دانشگاه خسارت‌زاست
کد خبر: 366705
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اهمیت دانشجو اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو از ارکان مهم هر جامعه به شمار می‌روند و به همین دلیل باید توجه زیادی به این قشر شود.

گروهی دانشجویان را وابسته به دشمنان معرفی می‌کنند

عضو هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: متاسفانه بعضاً می‌بینیم که گروهی در اقدامی غیرمنطقی دانشجویان را به بهانه‌هایی وابسته به دشمنان معرفی می‌کنند که باید اذعان کرد چنین رفتاری بسیار مذموم است.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب همچنین گفت:‌ دانشجو باید معترض باشد. اساس دانشجویی که نسبت به کنش‌ها و مشکلات پیرامون خود بی‌تفاوت باشد به عنصری خنثی تبدیل خواهد شد. آن هم در شرایطی که جامعه از دانشجو و دانشگاه توقع واکنش نشان دادن به کاستی‌ها را دارد. پس همه باید تحمل شنیدن صدای اعتراض دانشجوها را داشته باشند.

نمی‌توانیم با دانشجوی معترض برخورد کنیم

حبیبی افزود:‌ گاه شنیده می‌شود که دانشگاه نباید آلوده سیاست شود. جواب من به چنین تفکری این است که سیاست مجموعه رخدادها و رفتارهایی است که در زندگی و آرامش مردم نقش بسزایی دارد. پس تحت هیچ شرایطی و با هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌توانیم با دانشجو به دلیل اعتراض برخورد کنیم.

این فعال دانشگاهی در ادامه توضیح داد:‌ اتفاق تلخ این است که گروهی از دانشجویان دیگر مانند دانشجوهای دهه‌های گذشته به فعالیت غیردرسی اهمیت چندانی نمی‌دهند. در صورت تداوم چنین رویکردی ممکن است روزی برسد که دانشگاه را نهادی منفعل ببینیم که فقط جایی برای درس خواندن و علم‌آموزی است.

انفعال دانشگاه خسارت‌زاست

نجفقلی حبیبی در پایان سخنانش گفت: انفعال دانشگاه خسارت‌زاست. به همین دلیل از سیاستمداران و مسئولان دستگاه‌ها انتظار می‌رود گوش شنوا برای شنیدن صدای دانشجو داشته باشند و دانشگاه را نه به چشم رقیب یا منتقد بلکه به عنوان مشاور و راهنما ببینند تا روزبه‌روز شاهد شکوفایی بیشتر محیط دانشگاهی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها