کد خبر: 366363
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ولایتمداران بسیج و نیروهای نظامی می‌توانند اقتصاد را به‌ خوبی مدیریت کنند/ از چهره‌هایی مانند سردار رستم قاسمی باید استفاده کرد/ نظامیان برای ورود به اقتصاد باید از پست خود استعفا دهند/ جمع شدن قدرت و سیاست در یک جا موجب لغزش می‌شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخلاف عرف سیاسی است که فرد حاضر در نهادهای نظامی کار اقتصادی انجام دهد. نه‌ تنها بچه‌های سپاه بلکه بچه‌های عموماً انقلابی و ولایت‌مدار که اکثریت‌شان در پست‌های نظامی و بسیج هستند می‌توانند مدیریت اقتصادی کشور را بر عهده بگیرند، اما نباید همزمان در پست‌های نظامی باشند و کار اقتصادی انجام دهند.

ولایتمداران بسیج و نیروهای نظامی می‌توانند اقتصاد را به‌ خوبی مدیریت کنند/ از چهره‌هایی مانند سردار رستم قاسمی باید استفاده کرد/ نظامیان برای ورود به اقتصاد باید از پست خود استعفا دهند/ جمع شدن قدرت و سیاست در یک جا موجب لغزش می‌شود
کد خبر: 366363
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۳ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی براعلام آمادگی برخی نهادهای نظامی مدیریت اقتصادی کشور گفت: در خصوص 2 تفکر ولایت‌مدار و تفکر لیبرال در ایام بعد از انقلاب متوجه شدیم هر جا نیروهای ولایت‌مدار حقیقی وارد کارها شدند، کارها را بهتر سامان دادند. پیشرفت‌هایی که ما در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و موشکی داشتیم اکثراً از سوی جوانان ولایت‌مدار انقلابی انجام شد.

او ادامه داد : اما یک تفکر لیبرالی هم وجود دارد که در این کشور بیش از 38 سال است که وزیر در دولت های جمهوری اسلامی دارد و همچنان هم مسئولیت دارد و اقتصاد کشور را به سمتی که در حال حاضر شاهد هستیم کشانده است، اما مسئولیت عملکرد خود را به گردن نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بحث این است که اگر این تفکر- تفکر ولایت‌مدار- در بچه‌های بسیج یا نظامی باشد می‌توانند اقتصاد را به‌ خوبی مدیریت کنند؟ بله می‌توانند. ولی یک شرط دارد، آن کسی که نیروی نظامی است از پست خود استعفا دهد. نه اینکه همزمان نظامی باشد و کار اقتصادی هم انجام دهد.

برخلاف عرف سیاسی است که فرد حاضر در نهادهای نظامی کار اقتصادی انجام دهد

ابطحی گفت: برخلاف عرف سیاسی است که فرد حاضر در نهادهای نظامی بخواهد کار اقتصادی انجام دهد. اما توانمندی نظامیان را قبول داریم؛ برای مثل فردی همچون رستم قاسمی از سرداران سپاه بود و اگر بتواند کار را بر عهده بگیرد- مانند آنچه در عسلویه انجام داد- یا تحریم نفت را دور بزند، حتماً باید از او استفاده کرد.

او تاکید کرد: نه‌ تنها بچه‌های سپاه که بچه‌های عموماً انقلابی و ولایت‌مدار بلکه اکثریت‌شان در پست‌های نظامی و بسیج هستند می‌توانند مدیریت اقتصادی کشور را بر عهده بگیرند، اما همان‌طور که گفتم نباید همزمان در پست‌های نظامی باشند و کار اقتصادی انجام دهند. دولت هم باید از ظرفیت آنها استفاده کند.

جمع شدن قدرت و سیاست در یک جا موجب لغزش می‌شود

این نماینده اصولگرای مجلس به چرایی اظهاراتش مبنی بر خروج نظامیان در صورت عهده‌دار شدن مدیریت اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اگر قدرت و سیاست یک جا جمع شد، چون ما معصوم نیستیم، ممکن است دچار اشتباه شویم و لغزش‌ پیش می‌آید. بنابراین باید با مقررات و قوانینی که داریم مانع شویم، اما نباید ظرفیت نظامیان از بین برود، چون حیف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها