کد خبر: 364281
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۹:۵۲:۱۶
| |

وزیران عضو کمیسیون لوایح تصویب کردند

صدور مجوز واگذاری اراضی لازم به منظور احداث پایگاه جاده ‏ای و مرکز آموزش تخصصی

با تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح، واگذاری 30 ساله اراضی لازم برای احداث پایگاه جاده ‏ای و مرکز آموزش تخصصی به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اسدآباد استان همدان تصویب شد.

صدور مجوز واگذاری اراضی لازم به منظور احداث پایگاه جاده ‏ای و مرکز آموزش تخصصی
کد خبر: 364281
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۹:۵۲:۱۶

اعتمادآنلاین| وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه 20 مهر 1398 به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با واگذاری حق استفاده از (35/ 5971) مترمربع از اراضی دو پلاک تجمیعی شهرستان اسدآباد استان همدان موسوم به بهراز به مدت 30 سال به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای احداث پایگاه جاده ‏ای و مرکز آموزش تخصصی موافقت کردند.

مطابق این تصمیم، جمعیت هلال احمر مجاز است نسبت به احداث یا تکمیل بنا در محدوده یادشده اقدام نماید. این امر موجب مالکیت عرصه و اعیان برای جمعیت هلال احمر نبوده و در قبال مستحدثات مزبور صرفاً حق استفاده در دوره یادشده و در مهلت تمدیدی را دارد.

هم‌چنین، در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت، حق استفاده یادشده ساقط و محدوده با مستحدثات به دولت اعاده می‏ گردد.

بر این اساس، واگذاری حق استفاده موضوع این تصویب‌نامه در مدت تعیین‌شده مشروط به حفظ حقوق مالکیت دولت و تداوم فعالیت با اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر با تأیید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

هم‌چنین، نظارت بر اجرای طرح بر عهده سازمان جنگل ها بوده و تمدید حق استفاده یادشده برای دوره‌های بعدی با تأیید دستگاه ناظر، منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

گفتنی است، پس از اجرای کامل طرح و اعلام سازمان جنگل ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به درج حق استفاده میزان تعیین شده در موعد مقرر با شرایط فوق در سند مالکیت، اقدام و مراتب را به اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نماید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها