کد خبر: 364256
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری مطرح کرد:

ناوشکن‌های نداجا به موشک‌های عمود پرتاب مجهز می‌شوند/ «ناوشکن دنا» بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود/ برگزاری دو رزمایش تا پایان سال

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را در خلیج فارس پیچید.

ناوشکن‌های نداجا به موشک‌های عمود پرتاب مجهز می‌شوند/ «ناوشکن دنا» بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود/ برگزاری دو رزمایش تا پایان سال
کد خبر: 364256
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز چهارشنبه 6 آذر به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، گفت: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است. نیروی دریایی ارتش در شصت و هفتمین روز از آغاز دوران دفاع مقدس با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را را در خلیج فارس درهم پیچید.

او ادامه داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر با مقاومت 34 روزه خود، استراتژی دشمن برای تصرف هفت روزه ایران را ناکام گذاشت. نیروی دریایی ارتش با وجود اینکه کشورمان در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاشت، با اجرای عملیات ذوالفقار، ناوگان نیروی دریایی عراق را مضمحل کرد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در این دوران با سه عملیات اشکان در آبان ماه، شهید صفری در همان ماه و در نهایت عملیات مروارید در هفتم آذرماه توانست با موفقیت سکوهای البکر و الامیه را نابود کند.

او افزود: نیروی دریایی در دفاع مقدس بیش از ده هزار کشتی را اسکورت کرد و تنها 20 فروند آن مورد اصابت قرار گرفت. نیروی دریایی به خوبی توانست نقش خود را در حفظ تجارت دریایی ایفا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ماموریت های مختلف نیروی دریایی برای حضور در دریا های آزاد و مبارزه با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: تا کنون 69 ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم که با شرایط جدید، دریایی سرخ و کانال سوئز در این منطقه نیز حضور یافته و چند کشتی و نفت کش را در چند روز گذشته اسکورت کردیم.

خانزادی در ادامه به ورود عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن ، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

او افزود: همه ناوشکن های نداجا به موشک های عمود پرتاب مجهز می شوند که این موشک ها توانایی انهدام حتی موشک های کروز را هم دارند.

فرمانده نداجا با بیان اینکه کار ساخت ناوشکن سنگین از پروژه نگین از سال 99 آغاز می شود، گفت: نسل جدیدی از زیردریایی فاتح نیز با رانش ویژه ساخته می شود که پنهانکاری آن را بالاتر می برد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها