کد خبر: 364166
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۶:۳۰:۳۷
| |

احد آزادیخواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

بودجه فرهنگی کشور در سال 99 کاهش می یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق گفته مدیران سازمان برنامه و بودجه، در سال آینده بودجه فرهنگی کشور کاهش خواهد یافت.

بودجه فرهنگی کشور در سال 99 کاهش می یابد
کد خبر: 364166
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۶:۳۰:۳۷

اعتمادآنلاین| احد آزادیخواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: هادی جعفری نژاد رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی دیگر از مدیران این سازمان جهت بررسی بودجه دستگاه های فرهنگی در سال 99 در جلسه امروز این کمیسیون حاضر شدند.

وی ادامه داد: طبق گفته جعفری نژاد، تا پایان سال صرفا 75 درصد بودجه هزینه ای دستگاه های فرهنگی تخصیص داده می شود و از آنجایی که کسری بودجه داریم، 25 درصد مابقی اختصاص داده نمی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق گفته جعفری نژاد، منابع حاصل از فروش نفت برای بودجه عمرانی تخصیص خواهد یافت و این منبع درآمدی برای مسائل جاری اختصاص پیدا نخواهد کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به اظهارات مدیران سازمان برنامه و بودجه، پیش بینی ها این است که در سال آینده 60 هزار میلیارد تومان فروش نفت داشته باشیم و هر بشکه نفت هم در بودجه 50 دلار در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی در سال آینده 10 تا 15 درصد کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: کاهش بودجه فرهنگی کشور امری بسیار نگران کننده است و مسئولان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها