کد خبر: 363762
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۴:۱۶:۰۳
| |

فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس:

طرح آزادی اجتماعات هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد

سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس، از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد که گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیرامون طرح آزادی اجتماعات، هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

طرح آزادی اجتماعات هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 363762
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۴:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت در تذکری شفاهی به دولت گفت: 6 سال فرصت سوزی در اجرای قانون برنامه برای افزایش تدریجی قیمت‌های حامل‌های انرژی را با سیاست ناگهانی افزایش قیمت بنزین و بدون در نظر گرفتن افکار عمومی، شفاف سازی به اجرا درآوردید تا هزینه گزافی را رقم بزنید. وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت نظارت فعال و اتخاذ تدابیر لازم جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی با توجه به اصل فراوانی را جدی بگیرد. چنین اقدامی بدون سامانه یکپارچه امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: توجه جدی دولت باید به استقرار و پوشش کامل و جامع بسته معیشتی و هدف‌گذاری آن باید به سمت کودکان باشد. مطالعات دانشگاهی نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب غذایی در برخی شهرها و روستاها است که سلامت آنها را به صورت جدی به خطر می‌اندازد.

وی با استناد به اصل 113 قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارید. چرا برای اجرای اصل 27 قانون اساسی که بیان می‌کند تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح آزاد است، اقدامی نکردید؟ قطعاً صف مردم ناراضی و معترض از افرادی که به غارت اموال عمومی دست می‌زنند، جدا است. اما شرایط برای اعتراض مسالمت آمیز باید توسط دولت فراهم می‌شد.

حسنی در پایان تذکر خود تاکید کرد: توجه جدی به فضای امن و آزاد در دانشگاه‌ها برای ابراز عقاید، حمایت و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حیاتی است. ازهیأت رئیسه مجلس درخواست می‌کنم که هر چه سریع‌تر گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح آزادی اجتماعات در دستور کار مجلس قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها