کد خبر: 363676
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۰:۴۶
| |

عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مردم از مراجع قانونی پیگیر مطالبات به‌حق خود باشند/ نمایندگان مجلس کوتاهی کردند

عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، گفت: باعث تأسف است که شاهد کوتاهی‌هایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توجه به اولویت‌های قانونی هستیم و از سوی دیگر نیز در بخش نظارت بر حسن اجرای قوانین معجزه‌ای از آن‌ها دیده نشد.

مردم از مراجع قانونی پیگیر مطالبات به‌حق خود باشند/ نمایندگان مجلس کوتاهی کردند
کد خبر: 363676
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۲۰:۴۶

اعتمادآنلاین| عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در پاسخ به این سؤال که عامه مردم چگونه می‌توانند پیگیر مطالبات به‌حق خویش از سوی مسئولان باشند، گفت: مردم هر کجا مطلب و حقی در حوزه‌های مختلف دارند که در معرض آسیب و اجحاف قرار گرفته باید اسناد و مدارک را به‌صورت قانونی از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.

وی افزود: مجاری قانونی و یا مراجعی چون نمایندگان مجلس و یا کسانی چون ولی‌فقیه در استان‌ها یکی از مراجع رسیدگی به اجحاف صورت گرفته و ناحقی‌ها و ظلم‌هاست، چرا که این مراجع باید حامی قانون و مدافع حقوق مردم باشند.

عابدینی با بیان اینکه این مراجع اسناد و مدارک ظلم و ناحقی صورت گرفته را باید بررسی و دنبال کنند، گفت: اگر اکثریت مردم همین شیوه را دنبال کنند بی‌شک اجازه سوءاستفاده فتنه‌گران و امثال آن داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دو وظیفه مهم دارند، ادامه داد: اول اینکه در قانون‌گذاری دقت لازم و رعایت اولویت‌های قانونی را مورد توجه قرار داده و تحت تأثیر ملاحظه‌کاری‌ها و توصیه‌ها و سفارش‌های قدرتمندان فرصت‌طلب نباشند و کار خود را صادقانه مانند امانتی که در دست آن‌هاست انجام دهند؛ دومین وظیفه آن‌ها که بسیار مهم است نظارت بر حسن اجرای قانون است.

این مسئول تصریح کرد: باعث تأسف است که شاهد کوتاهی‌هایی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توجه به اولویت‌های قانونی هستیم و از سوی دیگر نیز در بخش نظارت بر حسن اجرای قوانین معجزه‌ای از آن‌ها دیده نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: جو غالب در مجلس طوری نبود که حقوق مردم در آن حفظ شود و مردم دل‌خوش به عملکرد آن‌ها باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها