امیر دریادار پورکلهر، معاون نیروی انسانی ارتش:

فعالیت سربازان به‌عنوان نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف کشور از اهداف ارتش است

امیر دریادار محمد پورکلهر، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت سربازان به عنوان نیروی کار ماهر در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور پس از پایان دوره خدمت ضروری را از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

فعالیت سربازان به‌عنوان نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف کشور از اهداف ارتش است
کد خبر: 362222
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۱:۰۴

اعتمادآنلاین| امیر دریادار محمد پورکلهر، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تشریح اقدامات سازنده نیروهای تابعه ارتش در بهینه‌سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه با استفاده از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزشی، مناطق و پایگاه‌های ارتش، گفت: طی سال گذشته بیش از 200 هزار نفر از کارکنان وظیفه ارتش تحت پوشش برنامه‌های آموزشی، مهارتی و فرهنگی در بیش از 100 رشته قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کارکنان وظیفه با توجه به علاقه‌مندی خود، امکان بهره‌مندی از مربی و کلاس‌های آموزشی در چهار رشته مختلف را دارند. مطمئناً این ظرفیت در سال جاری به رشته‌های بیشتری ارتقاء خواهد یافت.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مسئله مهارت آموزی و احساس تضییع وقت کارکنان وظیفه در ساعات غیراداری و آموزشی در پادگان‌ها همواره از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران است. در راستای اجابت منویات معظم‌له، این تکلیف را اجرایی و تا رسیدن به نقطه مورد نظر ایشان با جدیت ادامه خواهیم داد.

امیر دریادار پورکلهر با بیان اینکه در سال 1397 به بیش از 35 هزار نفر از کارکنان وظیفه خدمات تفریحی، بازدید از مناطق جنگی، صنعتی و باستانی ارائه شد، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در تفاهم نامه سالیانه، اعتبارات مورد نیاز در بخش‌های اوقات فراغت و مهارت آموزشی را مصوب و واگذاری می‌کند که امیدواریم با توجه به میزان بالای علاقه‌مندی کارکنان وظیفه به امور مهارت آموزشی این اعتبارات به تناسب افزایش یابد.

وی به خدمات ارتش به کارکنان وظیفه به‌منظور افزایش توان رزمی و آمادگی جسمانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات در سطح نیروهای تابعه ارتش، سالانه مسابقات متعددی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح برگزار می‌شود و از تیم‌های ورزشی و نفرات برتر تقدیر به عمل می‌آید.

معاون نیروی انسانی ارتش یادآور شد: در سال گذشته بیش از 75 هزار نفر از کارکنان وظیفه از ظرفیت اماکن ورزشی ارتش در سطح مناطق و پایگاه‌ها در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در رشته‌های از قبیل فوتبال، شنا، والیبال، دوومیدانی و ... بهره‌مند شدند.

امیر دریادار پورکلهر همچنین فعالیت سربازان به عنوان نیروی کار ماهر در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور پس از پایان دوره خدمت ضروری را از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد، و ادامه داد: به همین منظور، با حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و سازمان‌های مسئول کشوری مانند سازمان حرفه‌ای و ... در سال جاری،، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مهارتی ارتش ارتقاء خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سربازی در جامعه اسلامی حکم جهاد فی سبیل الله است و مطمئنا فرزندان عزیز این مرز و بوم باید از فرصت به دست آمده در تهذیب نفس و افزایش باورهای معنوی و اعتقادی خود استفاده کنند چرا که این امکان شاید در هیچ یک از مراحل زندگی آن‌ها فراهم نشود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها