کد خبر: 361951
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

افزایش سه‌برابری قیمت بنزین نباید به افزایش سه‌برابری قیمت کالاها بینجامد/ مردم اگر به قول‌های دولت اعتماد داشتند، بسیاری از اقدامات را انجام نمی‌دادند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اگر دولت مردم را به خوبی توجیه می‌کرد و بحث افزایش یارانه‌ها و سهمیه را به درستی اعلام می‌کرد و ملت اعتماد صددرصدی داشتند که این قول‌ها اجرا می‌شود، بسیاری از اقداماتی را که تاکنون انجام داده‌اند انجام نمی‌دادند.

افزایش سه‌برابری قیمت بنزین نباید به افزایش سه‌برابری قیمت کالاها بینجامد/ مردم اگر به قول‌های دولت اعتماد داشتند، بسیاری از اقدامات را انجام نمی‌دادند
کد خبر: 361951
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و ملارد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، توضیح داد: باید بررسی کرد که چه مواردی بر افزایش نرخ کالاها تاثیرگذار است. بنزین بر حمل‌ونقل کالا اثر می‌گذارد، اما چند درصد از قیمت کالا مربوط به حمل‌ونقل آن است؟

او ادامه داد: حدود 10 تا 12 درصد از قیمت کالا به نرخ حمل‌ونقل آن بستگی دارد. بنابراین اگر نرخ کالایی افزایش پیدا کند، باید حدود 10 تا 12 درصد باشد. افزایش سه‌برابری قیمت بنزین نباید موجب سه برابر شدن قیمت کالاها شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت همزمان با افزایش نرخ بنزین برای کالاهایی که حمل‌ونقل‌شان تاثیر بیشتری بر نرخ کالا دارد چند برنامه دارد. دولت باید به طریق اولی به آنها مابه‌التفاوت پرداخت کند یا سهمیه بنزین بیشتری به آنها پرداخت کند.

محموی شاه‌نشین ادامه داد: اگر پرداخت‌ها به مردم بی‌برنامه نباشد، می‌تواند مشکلات را حل کند. باید به تاکسی‌های اینترنتی و سرویس مدارس سهمیه بدهند؛ اگر آنها بدانند که از الان سهمیه‌شان در جیب‌شان است نرخ را افزایش نمی‌دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به نگرانی‌های مردم بابت افزایش نرخ بنزین گفت: بخش عمده‌ای از نگرانی مردم بحق است، چون هر بار که این قول و قرارها را داده‌اند نتوانسته‌اند به صورت کامل به آنها عمل کنند. مردم تجربیات گذشته را می‌بینند، بنابراین تصور راهی روشن برایشان دشوار است.

محمودی شاه‌نشین در پایان گفت: اگر دولت مردم را به خوبی توجیه می‌کرد و بحث افزایش یارانه‌ها و سهمیه را به درستی اعلام می‌کرد و ملت اعتماد صددرصدی داشتند که این قول‌ها اجرا می‌شود، بسیاری از اقداماتی را که تاکنون انجام داده‌اند انجام نمی‌دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها