کد خبر: 358986
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۷:۰۰
| |

طرح «تشکیل وزارت بازرگانی» به کمیسیون اجتماعی بازگشت

مجلس طرح تشکیل وزارت بازرگانی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد.

طرح «تشکیل وزارت بازرگانی» به کمیسیون اجتماعی بازگشت
کد خبر: 358986
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در این راستا کمیسیون اجتماعی تبصره یک این ماده واحده را به شرح زیر اصلاح کرد:

«از تاریخ ابلاغ این قانون کلیه وظایف، اختیارات و دستگاه های تابعه هر یک از وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی مطابق وظایف، اختیارات و دستگاه های تابعه آنها در قبل از قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی می باشد.»

نمایندگان با 105 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در مجلس با اصلاحیه کمیسیون مخالفت کردند.

لاریجانی پیشنهاد داد عبارت «از تاریخ ابلاغ این قانون» حذف شود و مجددا اصلاحیه به رأی نمایندگان گذاشته شود.

نمایندگان با 109 رأی موافق، 84 رأی مخالف، 4 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در مجلس با این اصلاحیه نیز مخالفت کردند.

مجددا لاریجانی با حذف عبارت «مصوب 1390» این اصلاحیه را به رأی مجلس گذاشت.

نمایندگان در ادامه با 108 رأی موافق، 93 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در مجلس، با این اصلاحیه برای سومین بار مخالفت کردند.

لاریجانی حذف کل تبصره را به رأی نمایندگان گذاشت. وکلای ملت با 104 رأی موافق، 92 رأی مخالف، 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در مجلس با حذف این تبصره مخالفت کردند.

در ادامه لاریجانی پیشنهاد داد که کلمه «قانون» در سطر دوم این اصلاحیه اضافه شود و این اصلاحیه را برای پنجمین بار به رأی نمایندگان گذاشت.

نمایندگان مجلس با 106رأی موافق، 91 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در مجلس برای پنجمین بار با اصلاح این طرح مخالفت کردند.

شورای نگهبان در ایرادی اعلام کرده بود در تبصره یک این طرح انتقال وظایف مذکور در ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد به وزارت خانه های ذیربط، بدون تعیین دقیق وظایف هر یک از وزارتخانه ها، مغایر اصول 85 و 133 قانون اساسی شناخته شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها