ختم رسیدگی به پرونده اتهامات شبنم نعمت‌زاده/ آخرین جلسه دادگاه برگزار شد

ششمین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت معدن و تجارت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) پایان یافت.

ختم رسیدگی به پرونده اتهامات شبنم نعمت‌زاده/ آخرین جلسه دادگاه برگزار شد
کد خبر: 355472
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۶ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در این جلسه وکلای مدافع متهمین شبنم نعمت زاده و لشگری پور آخرین دفاعیات خود را بیان کردند.


همچنین نماینده دادستان نیز در خصوص آخرین دفاعیات متهمین و وکلای آنها توضیحاتی ارائه کرد.


سرانجام قاضی مسعودی مقام با رسیدن به هنگام اذان ظهر ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و خطاب به متهمان و وکلای آنها گفت: اظهارات‌تان مبتنی بر صداقت و راستگویی باشد و تا 7 روز آینده وقت دارید لایحه ارائه دهید. بعد از آن دادگاه وارد شور می‌شود و رای را در زمان مقتضی صادر خواهد کرد.


در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در 25 شهریور ماه کیفرخواست متهمان قرائت شد و سپس شبنم نعمت زاده به ارایه دفاعیات خود پرداخت و گفت: خیلی چیزها را نمی‌گویم چون مردم باور نمی‌کنند.

در دومین جلسه دادگاه در 31 شهریورماه مظاهری وکیل مدافع شبنم نعمت زاده‌ گفت که موکلم آمادگی دارد تمام ضرر و زیان‌ها را جبران کند.

در سومین جلسه دادگاه در 6 مهرماه قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهمان پرونده شبنم نعمت‌زاده گفت که صداقت را رعایت نمی‌کنید.

در چهارمین جلسه دادگاه در 29 مهرماه شبنم نعمت‌زاده در آخرین دفاعیات خود گفت که پدرم، پدر خوبی نبود ولی برای مملکت مدیر خوبی بوده است و به عنوان مدیر خوب به او مدیونم؛ نه به عنوان پدرم.

در پنجمین جلسه رسیدگی، لشگری پور متهم ردیف دوم پرونده آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد و وکیل مدافع متهم شبنم نعمت زاده نیز به دفاع پرداخت.

قاضی مسعودی مقام که در جلسه چهارم گفته بود جلسه قبلی پنجمین و آخرین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده است در پایان چهارمین جلسه گفت: به دلیل طولانی شدن دفاعیات متهمان یک جلسه دیگر احتمالا دوشنبه به صورت علنی برگزار می شود.
همچنین وی خطاب به متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه گفت: به گونه‌ای حجاب خود را رعایت کنید هم شما بتوانید صحبت کنید و هم ما بتوانیم صدای شما را بشنویم و متوجه صحبت‌هایتان شویم.

طبق کیفرخواست صادره، شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا متهم پرونده است که در ابتدا با تودیع وثیقه آزاد بود و سپس بازداشت شد. او متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و 850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سواستفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق.

احمدرضا لشگری پور فرزند هوشنگ متهم دیگر پرونده بازداشت به لحاظ عجز از تودیع وثیقه و متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج دارو به مبلغ یک هزار و 850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع با سوءاستفاده از امتیاز تفویض شده، مشارکت در اخلال در نظام توزیع و تولید دارویی کشور.

شرکت توسعه دارویی رسا با مدیرعاملی احمدرضا لشگری پور و با هیات مدیره‌ای خانم شبنم نعمت زاده متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و 850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال، مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع دارو برای ایجاد انحصار دارو در کشور، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یک هزار و 850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها