کد خبر: 352145
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۸:۵۸:۱۷
| |

بیرانوندی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس:

تدریس زبان انگلیسی با قدرت و کیفیت بهتر در مدارس کشور ادامه یابد/ حذف زبان انگلیسی از مدارس باعث بی عدالتی می شود

‌محمد بیرانوندی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تدریس زبان انگلیسی با قدرت و کیفیت بهتر در مدارس کشور ادامه یابد، گفت: اهمیت زبان انگلیسی بر هیچکس پنهان نیست، چراکه امروزه ما در هر مراوده‌ای با دنیا نیازمند زبان بین المللی هستیم.

تدریس زبان انگلیسی با قدرت و کیفیت بهتر در مدارس کشور ادامه یابد/ حذف زبان انگلیسی از مدارس باعث بی عدالتی می شود
کد خبر: 352145
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۸:۵۸:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ محمد بیرانوندی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس ملتضمن مخالفت خود با طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور، عنوان کرد: زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس و زبان بین المللی شناخته می‌شود و لازم است که به درستی و با قدرت بیشتر در مدارس سراسر کشور تدریس شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نارضایتی که در این خصوص وجود دارد، درباره خروجی این درس در مدارس کشور است که کیفیت بخشی این درس در مدارس یک ضرورت به شمار می‌‎آید.

وی اضافه کرد: حذف زبان انگلیسی از مدارس موجب رانده شدن بسیاری از دانش آموزان به کلاس‌های خصوصی و آموزشگاه‌های خصوصی می‌شود که به این ترتیب بسیاری از دانش آموزان توان مالی مناسبی برای شرکت در این کلاس‌ها نخواهند داشت و این مسئله موجب نوعی بی عدالتی نیز خواهد شد.

بیرانوندی تصریح کرد: شاید طراحان طرح مذکور به دنبال این است که زبان انگلیسی را درسی کم اهمیت جلوه دهند که در این صورت این افراد سخت در اشتباه هستند چرا که حصار و مرز دنیا شکسته است و امروزه ما در هر مراوده‌ای نیازمند زبان انگلیسی و زبان بین المللی هستیم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اما مسئله اصلی خروجی آموزش و پرورش است که پس از چند سال تحصیل، دانش آموزان هنوز در اصول ابتدایی زبان انگلیسی دچار اشکال است که این مهم نیازمند اصلاح است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها