تجری، نماینده مردم قصرشیرین درمجلس:

اتحاد قوم ترک و کُرد ایران تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نمی گیرد/ تهاجم ترکیه به شمال سوریه تاثیری بر اتحاد اقوام در ایران ندارد

 فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس گفت: مسائل خارجی نمی تواند تاثیر منفی بر اتحاد اقوام ایرانی از جمله ترک ها و کُردها داشته باشد و تهاجم ترکیه به شمال سوریه تاثیری بر اتحاد اقوام در ایران ندارد.

اتحاد قوم ترک و کُرد ایران تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نمی گیرد/ تهاجم ترکیه به شمال سوریه تاثیری بر اتحاد اقوام در ایران ندارد
کد خبر: 352029
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۵۳:۰۱

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجل با تاکید براینکه سالیان سال است که در ایران ترک ها و کُردها زندگی مسالمت آمیزی دارند، گفت: تقارن و تجانس فرهنگی بین کُردها و آذری های ایران بسیار بیشتر از ترک ها و کُردهای سوریه و ترکیه است، از این رو تهاجم ترکیه به شمال سوریه تاثیری بر اتحاد اقوام در ایران ندارد.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: امروز هر اقدام جنایت کارانه و ضد مردمی توسط هر گروه و قومیتی محکوم است، مردم ایران در قالب گروه ها و قومیت های مختلف کشور وفاق دارند، شاهد بودیم که اکثر نمایندگان آذری زبان مجلس بیانیه محکومیت اقدام نظامی اردوغان را امضا کردند که نشان از اشتراک نظر اقوام در این حوزه دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: حرکت ناصحیح اردوغان ربطی به قومیت و ترک ها ندارد، این اقدام از سر زیادی خواهی، خوی استعماگرانه و بلند پروازی سیاسی اردوغان است.

وی بیان داشت: در ایران همه اقوام زیر پرچم منافع ملی و جمهوری اسلامی هستند و افتخار ما در درجه اول به ایرانی بودن است در این دنیای پر التهاب آنچه ما را متعهد و منسجم کرده احساس غرور ایرانی بودن است.

تجری با بیان اینکه در درجه دوم قومیت ها برای مردم ایران مهم است، گفت: در کشور ما اختلافی بین قومیت ها وجود ندارد و بعید می دانم چنین مسائلی چون جنگ ترکیه علیه کُردنشین های سوری بر داخل و اتحاد اقوام ایران تاثیر بگذارد.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اختلاف قومیتی در کشورهای دیگر بسیار زیاد است و چنین اقداماتی می تواند بر روابط اقوام آنها تاثیر بگذارد، اما در کشور ما همه اقوام زیر پرچم جمهوری اسلامی با منافع و اهداف مشترک متحد هستند و امنیت هر کدام از قومیت، امنیت سایر قومیت ها محسوب می شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها