کد خبر: 351415
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۱۵:۰۷
| |

سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مجلس: 

تصمیمات اخیر هپکو لازم اما کافی نیست

سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اخیرا تصمیماتی منطقی در مورد هپکو گرفته شده است. این اقدامات لازم است اما کافی نیست. هپکو باید به رونق تولید برگردد.

تصمیمات اخیر هپکو لازم اما کافی نیست
کد خبر: 351415
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۱۵:۰۷

اعتمادآنلاین| سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران برای میانجیگری است از آن استقبال می‌کنیم. جمهوری اسلامی همواره به دنبال تنش زدایی بوده است. امیدواریم عربستان هم با اتخاذ سیاست تنش زدایی مسیری را پی بگیرد که آرامش به منطقه برگردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد ما این است که آموزش و پرورش باید محور توسعه کشور باشد. درست است که دولت محدودیت اعتباری دارد اما مشکلات فرهنگیان باید در اولویت قرار بگیرد. رتبه بندی معلمان باید به سرانجام مطلوب برسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قراردادهای کارگران هپکو و آذراب گفت: قراردادهای موقت کار، به دغدغه‌ای برای جامعه کارگری تبدیل شده است. این قراردادها امنیت شغلی و ثبات کاری آنها را دچار خدشه کرده است. امیدواریم کمیسیون اجتماعی مجلس این قراردادها را به دایمی تغییر داده و هر چه زودتر در صحن مجلس تکلیف آنها را تعیین کنند.

وی در خصوص لایحه مدیریت خدمات کشوری گفت: بازنشستگان سال‌ها منتظر این لایحه بودند اعاده این لایحه به دولت جایز نیست.

مقدسی خطاب به معاون پارلمانی دولت گفت: طی چند سال گذشته بنده با اشراف به مسائل حوزه‌ صنعت مشکلات واحدهای تولیدی را بارها مطرح کردم. پیشنهاد منطقی برگشت شرکت‌های هپکو و آذراب به دولت و تعیین تکلیف آنها مطرح شد. همچنین درباره تخلفات گذشته و برخورد با متخلفین تاکید کردیم. به سهامداری که عده‌ای برای آنها فرش قرمز پهن کردند فعلا کاری نداریم و به جای خود رسیدگی می‌کنیم. قدم اول در مورد هپکو آذراب لازم بود اما کافی نیست هپکو و آذراب باید به رونق تولید بازگردند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد شرکت آذراب گفت: پرداخت حقوق کارگران اهمیت اساسی دارد و تعیین تکلیف سهامداران آن اولویت خاصی دارد آذراب یا باید سامان بگیرد و یا به دولت بازگردد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان ما برای تامین انواع کودهای شیمیایی و انواع بذر دغدغه جدی دارند.

مقدسی در مورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: این صدا و سیما متعلق به 81 میلیون نفر است پس باید ملی عمل کند. صدا و سیما باید نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند. صدا و سیما باید شرایطی را فراهم کند که آحاد ملت احساس آرامش کند. صدا و سیما باید برنامه‌های بسازد که تضارب آرا را نشان دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن تایید سخنان عبدالکریم حسین زاده نماینده کرد در مجلس، حرکت ترکیه را غیر منطقی و غیر انسانی دانست و گفت: جوامع بین المللی باید به مسیری بروند که جلوی این حرکت‌های خودسرانه را بگیرند.

مقدسی در پایان با استناد به دستورات مقام معظم رهبری در مورد قانونگذاری اظهار کرد: فرآیند قانونگذاری در مجلس فرآیند مناسبی نیست. امیدواریم این فرآیند اصلاح شود تا ما بتوانیم مسیر درست‌تری را انتخاب کنیم. سران سه قوه تصمیمات مناسب و به جای گرفتند باید آنها را سرعت ببخشند مردم تحمل کرده‌اند آنها نیز باید مردم را درک کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها