محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

پروفسور دوگین پیاده‌روی اربعین را اتفاقی آخرالزمانی می‌داند/ اظهارنظر یک غیرمسلمان مشهور نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا فرااسلامی است/ پیاده‌روی اربعین نباید سیاسی شود

محمدتقی رهبر گفت‌: زیارت اربعین فقط مختص سیدالشهداست تا معلوم شود فرهنگ عاشورا چه عظمتی دارد و وظیفه پیروان امام حسین در ترویج و تبلیغ آن چیست.

پروفسور دوگین پیاده‌روی اربعین را اتفاقی آخرالزمانی می‌داند/ اظهارنظر یک غیرمسلمان مشهور نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا فرااسلامی است/ پیاده‌روی اربعین نباید سیاسی شود
کد خبر: 350422
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدتقی رهبر گفت‌: زیارت اربعین فقط مختص سیدالشهداست تا معلوم شود فرهنگ عاشورا چه عظمتی دارد و وظیفه پیروان امام حسین در ترویج و تبلیغ آن چیست.

امام‌جمعه موقت اصفهان پیاده‌روی اربعین را نشانگر ترویج قیام امام‌حسین در عصر حاضر می‌داند و عقیده دارد این اتفاق موجب نزدیک‌تر شدن دل‌ها می‌‌شود و اتحاد و یکدلی را روزبه‌روز بیشتر می‌کند.

محمدتقی رهبر در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین، توضیح داد: این اتفاق بزرگ دینی پیامی با این مضمون به مسلمانان می‌دهد که همه باید پشت در پشت هم برابر ظلم‌گویی و استکبار مستکبرین متحد باشند تا ان‌شاءالله مسلمانان جهان همیشه در آرامش باشند و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند. همچنین بیگانگان با تماشای این حضور 20 میلیونی که بدون دعوت دور هم جمع می‌شوند به این نتیجه می‌رسند که جهان اسلام خدشه‌ناپذیر است و به قول معروف حساب کار دست‌‌شان می‌آید.

او ادامه داد: ‌این پیاده‌وری عظیم و گسترده با سازوکاری که کشورهای مسلمان ترتیب می‌دهند، باید هر سال نسبت به سال گذشته با شور و حال بهتری برگزار شود تا مسلمانان همه کشورها بتوانند بدون اینکه زحمت یا هزینه‌ای را متحمل شوند در جمع اربعینیان حاضر شوند و در این مساله سهیم باشند و در باشکوه‌تر شدن مراسم اربعین نقش‌آفرینی کنند.

عضو جامعه روحانیت همچنین با ذکر این نکته که «پروفسور دوگین، دانشمند علم سیاست اهل روسیه، پیاده‌روی اربعین را کاری آخرالزمانی می‌داند»، گفت: این اظهارنظر از جانب یک شخص شناخته‌شده غیرمسلمان نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا فرااسلامی است و به همین دلیل در مراسم‌ عزاداری اباعبدالله به کرات مسیحیانی دیده شده‌اند که با شور و حال عجیبی خودشان را به جمع عزارداران می‌رسانند و برای امام سوم شیعیان سوگواری می‌کنند. حتی یکی از کشیش‌ها که سال قبل در اربعین به کربلا رفته بود، کلیسای خود را حسینیه نام‌ گذاشته بود تا مشخص شود فرهنگ عاشورایی در بین همه ادیان رسوخ کرده است.

این چهره اضافه کرد: ما 13 معصوم داریم که شهید شده‌اند، اما زیارت اربعین فقط مختص سیدالشهداءست که این نشان می‌دهد فرهنگ عاشورا چه عظمتی دارد و وظیفه پیروان امام حسین در ترویج و تبلیغ آن چیست. پس شیعیان باید روزبه‌روز بیشتر برای حسینی زندگی کردن تلاش کنند تا از این طریق سعادت نصیب‌شان شود.

محمدتقی رهبر در پایان سخنانش گفت: پیاده‌روی اربعین نباید سیاسی شود تا قداست و حرمت این حرکت مخدوش نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها