کد خبر: 348898
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۱:۴۹:۵۷
| |

علی نجفی، نماینده مردم بابل در مجلس:

تربیون‌دارها پاکیزه سخن بگویند

علی نجفی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که تربیون‌دارهای سیاسی و مذهبی باید پاکیزه سخن بگویند، گفت: تربیون‌ها ابزار تسویه حساب‌های فردی و سیاسی نیست.

تربیون‌دارها پاکیزه سخن بگویند
کد خبر: 348898
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۱:۴۹:۵۷

اعتمادآنلاین| علی نجفی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در شرایطی ماه‌های پایانی مجلس دهم را سپری می‌کنیم که علی‌رغم فعالیت‌های مهم و مصوبات دارای اهمیت مردم انتظاراتی بیشتری از مجلس دارند. فارغ از برخی اقدامات تخریبی علیه مجلس که هیچ نسبتی با مصالح کشور نداشت این حق مردم است که نتایج کارکرد پارلمان را در رفع مشکلات کشور مشاهده کنند.

وی افزود: البته همگان ساختارهای قانونی کشور را می‌شناسند ولی محدودیت‌ها در حوزه اختیارات مجلس به نفع کشور نیست و همه باید مفاد و ارزش‌های قانون اساسی را پاس بداریم. حفظ امید و اعتماد مردم از طریق ارتقای کارمندی نظام و امید به تحولات مثبت در پرتوی انتخابات و استفاده از مشارکت سیاسی موضوعی حائز اهمیت است باید توجه کنیم که اتوبان اصلاح کشور باید از وسط مجلس عبور کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که از شفافیت آرای نمایندگان، از شفافیت نسبت به فعالیت سایر مراکز و رویکرد مبارزه با فساد از سوی رئیس قوه قضاییه استقبال می‌کنم اظهار کرد: مقابله با رانت و فساد و تبعیض از مسیر تقویت توسعه آزادی‌های مدنی می‌گذرد که این خود مستلزم حمایت قاطع قوای سه‌گانه است. محدودیت‌های پیدا و پنهان دولت را درک می‌کنیم ولی مردم انتظار دارند دولت با تحرک بیشتری برای حل مشکل مردم تلاش کند؛ چرا که موضوع حمایت از مردم موضوعی حائز اهمیت است.

نجفی تصریح کرد: امنیت در مقابله با فشارهای بین المللی نیازمند بهبود فضای اقتصادی و معیشت است نمی‌توان در اتاق‌های در بسته نشست با امکانات کافی زندگی کرد و مردم را که از صبح تا شب نگران درآمد حلال هستند به صبر و شکیبایی دعوت کرد آیا دغدغه خانواده‌ها برای جوانان بیکار را درک می‌کنید؟ موج خروج نخبگان موجب نگرانی نیست؟ آیا برخی کمبودها در تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی احساس می‌شود؟ با ناامیدی و مشکلات اقتصادی و بیکاری و فشارهای بین المللی نمی‌توان انتظار وضعیت عادی را داشت این مسائل نافی وحدت و همبستگی برای مقابله با زیاده خواهی‌های بیگنانگان نیست.

وی عنوان کرد: این مهم همزمان مستلزم تغییر نگاه در عرصه داخلی و خارجی هر چیزی که با فکر ما تطبیق ندارد را باطل نپنداریم صحنه بین المللی صحنه تعامل و استفاده از فرصت‌هاست. در صورت عدم توجه به این موضوع فرصت‌ها به تهدید می‌گراید تربیون‌دارهای سیاسی و مذهبی پاکیزه سخن بگویند آن تربیون متعلق به همه مردم است نه ابزار تسویه حساب‌های فرضی و سیاسی تربیون‌ها فرصتی برای خدمت بی منت به مردم و مجالی برای ترویج معنویت و فرهنگ والای اسلامی رحمانی است. مردم سخنان منطقی را بیشتر می‌پذیرند.

نجفی در پایان اضافه کرد: در شرایطی سال تحصیلی جدید آغاز شد که فرهنگیان همچنان با مشکلات معیشتی مواجه هستند در حل این مشکلات چه اقداماتی در دستور کار است. به موضوع رتبه بندی و کمبود نیروی انسانی فرهنگیان توجه شود. با توجه به الحاق قریب الوقوع ایران به اتحادیه اورآسیا طراحی سازوکارهای لازم از سوی مسوولان دولتی و بخش خصوصی مازندران برای بهره‌برداری از این ظرفیت مورد توجه باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها