کد خبر: 348473
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۸:۴۰
| |

در صحن علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

تذکر نماینده سرپل ذهاب برای تسهیل امهال یک ساله امکانات به مردم زلزله زده

فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس، خطاب به هیات دولت گفت:‌ اگر عنایت و توجه دولت مبنی بر امهال یک ساله تسهیلات به مردم زلزله زده عملیاتی نشود مردم دچار مشکل خواهند شد.

تذکر نماینده سرپل ذهاب برای تسهیل امهال یک ساله امکانات به مردم زلزله زده
کد خبر: 348473
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۰۸:۴۰

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس، در جلسه صبح امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از دولت می‌خواهم که نسبت به تامین حقوق کافی برای تمامی نیروهای انتظامی و نیروهای مسلح تدبیر لازم را بیندیشد.

نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: علی رغم این که در جلسات متعددی قبل و بعد از رای اعتماد تذکراتی به شما داده‌ایم تا الان در حوزه مناطق مرزی و زلزله زده بیشتر به گفتار درمانی پرداخته‌اید هنوز پروژه‌ها و موضوعات آب خصوصا طرح گرمسیری که با عنایت مقام رهبری و با هزینه میلیاردها تومان از صندوق توسعه ملی تصویب شد عملیاتی نشده است. بسیاری از زمین‌های حاصل‌خیز حوزه انتخابیه این جانب از قلم افتاده و نادیده گرفته شده است.

وی افزود: افتتاح نمادین طرح گرمسیری توسط رئیس جمهور انجام شد در همان زمان خدمت ایشان گفتم که وزارت نیرو خدمات دهیاران را مصادره کرده و می‌خواهد بگوید که من خدمت کرده‌ام.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس خطاب به دستگاههای نظارتی گفت: میلیاردها تومان در شبکه‌های پایین دست در حوزه انتخابیه توسط مردم و دولت سرمایه گذاری شده اما به علت ناتوانی مدیریتی و عدم تخصیص آب زمین‌ها در حال پوسیدگی است. اگر به این موضوع رسیدگی نشود خسارات جبران ناپذیری به مردم مناطق مرزی و زمین‌هایشان خواهد رسید. ما در حوزه آب روستایی مشکل داریم هر چند پس از زلزله در زمینه آب شرب اقداماتی صورت گرفته اما به علت از بین رفتن زیر ساختهای آبی مشکلات عدیده‌ای در منطقه وجود دارد.

وی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی رغم خدمات خوبی که در هنگام زلزله انجام دادید بیمارستان گیلان غرب روزانه شاهد از بین رفتن مردم این منطقه است. و انتظار می‌رود وزیر در این منطقه حضور پیدا کند و عدم امکانات و عدم مدیریت را از نزدیک مشاهده کند.

تجری ضمن تشکر از موافقت وزارت نفت با گاز کشی به مناطق زلزله زده اظهار کرد:‌ خواهان تسریع در این راه هستیم تاکنون شرکت گاز استان و شرکت ملی نفت اقدام عملی انجام نداده است.

نماینده مردم سرپل ذهاب در پایان ضمن تشکر از همه اقداماتی که در زمان زلزله انجام شده است گفت: اگر عنایت و توجه دولت مبنی بر امهال یک ساله به مردم زلزله زده عملی نشود مردم دچار مشکل خواهند شد زیرا تورم و افزایش قیمت که حاصل تحریم‌های ظالمانه است توان مالی مردم را تحلیل داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها