کد خبر: 347392
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۰:۵۲
| |

وزیر کشور راهی شیراز شد

وزیر کشور با هدف شتاب‌بخشی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان فارس در راس هیاتی وارد شیراز شد.

وزیر کشور راهی شیراز شد
کد خبر: 347392
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۷:۱۰:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال عنایت الله رحیمی استاندار فارس قرار گرفت.

در دولت تدبیر و امید، وزرا مکلف شده‌اند در همه استان‌های کشور به‌عنوان معین، حوزه اقتصاد مقاومتی را پیگیری و تلاش کنند برنامه‌های مصوب قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی را با سرعت بیشتری پیگیری شود.


پیش از این، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، از سوی معاون اول رئیس جمهور، به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس انتخاب شده است.

برنامه‌های سفر وزیر کشور در شیراز

بازدید از کارخانه کاغذ زاگرس و کارخانه در حال احداث نوآوری در شیراز از برنامه‌های وزیر کشور در نخستین روز حضور در مرکز استان فارس خواهد بود.


همچنین وزیر کشور در دومین روز حضور خود در شیراز بعد از ظهر فردا (پنجشنبه) در جلسه کارگروه فرماندهی اقتصاد مقاومتی شرکت خواهد کرد و بازدید از سایت هلیکوپتری نیز پایان بخش سفر 2 روزه رحمانی فضلی به استان فارس خواهد بود.


پیش از این اعلام شده بود که وزیر کشور برای افتتاح برخی طرح‌ها به شهرستان آباده در شمال فارس سفر می‌کند که بنا بر آخرین برنامه‌ اعلام شده، این برنامه لغو شده است.

مقدمات سفر وزیر با حضور معاون وزیر در همه شهرستان‌های فارس


پیش از این سفر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به نمایندگی از وزیر کشور در دو مرحله سفر به همه شهرستان‌های استان فارس سفر کرد تا مشکلات و مسائل فراروی طرح‌های در حال احداث و برنامه‌های مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را احصا کند.


بابک دین پرست در این سفر گفت:‌ سند پیشران توسعه استان فارس که سامانه‌ای پویا و هوشمند است در حال تدوین است.
وی افزود: با هدف تنظیم سند پیشران توسعه استان فارس، تعداد زیادی پروژه های در دست احداث در این استان مورد بازدید میدانی قرار گرفته اند و ضمن احصای مشکلات و تنگناهای فرارو برای برون رفت از این چالش ها با مدیریت وزیر کشور همراستا برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریمی چاره اندیشی می‌شود.


وی تاکید کرد: ظرفیت‌های موجود در استان فارس زمینه جهش جدی در عرصه فعالیت های اقتصادی را فراهم کرده است.

بنا بر اعلام یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، یکی از طرح‌هایی که وزیر کشور در سفر به شیراز از آنها بازدید می‌کند،‌ طرح در حال احداث کارخانه کاغذ زاگرس است که در سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تصمیم‌های خوبی برای شتاب‌بخشی به بهره‌برداری از آن اتخاذ شد.

گزارشی که وزیر کشور درباره فارس به رئیس‌جمهوری ارائه کرد


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ششم مهرماه جاری از گزارش وزیر کشور به رئیس جمهور در خصوص روند تنظیم سند پیشران توسعه استان فارس خبر داد و گفت: مجموعاً از 159 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی و سرمایه گذاری، 84 پروژه عمرانی و 75 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری در استان فارس مشکلات آنها در محل بررسی و تصمیمات لازم در راستای تکمیل و رفع موانع طرح ها وپروژه‌های مذکور اتخاذ شده است.


دین پرست گفت: در گزارش وزیر کشور به رئیس جمهور آمده است؛ با هدف بررسی، شناخت موانع و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در استان فارس، در دو مرحله عزیمت معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به استان فارس، ضمن بازدید و بررسی مشکلات قریب به (160) طرح و پروژه؛ شامل مهمترین طرح ها و پروژه های منتخب اقتصاد مقاومتی، عمرانی نیمه تمام و طرح های بزرگ سرمایه گذاری، مسائل و مشکلات مرتبط با آنها را مورد بررسی قرارگرفته و ماحصل آن، در دو نشست مشترک"ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (ستاد مدیریت راهبری اقتصاد مقاومتی) "و" کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید" استان فارس مطرح و تصمیمات لازم درجهت حل مشکلات بنگاههای اقتصادی، واحدهای تولیدی وطرح های عمرانی اتخاذ شد.


وی در ادامه اشاره کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این گزارش، تنظیم سند پیشران توسعه استان فارس در دو بخش مجزا شامل «راهبردها و سیاست های عمومی» و «پروژه های عمرانی، طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری منتخب در 29 شهرستان استان» است که به منظور مستند سازی و امکان پیگیری و نظارت بی وقفه بر روند اجرای مصوبات وتکالیف معین شده برای دستگاه های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است.


دین پرست در ادامه به برخی از محورهای مهم بخش راهبردها و سیاست های عمومی سند پیشران توسعه استان فارس اشاره کرد و گفت: پیگیری برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای کامل (23) پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی استان فارس، اجرای دقیق برش های استانی تعداد (76) پروژه اولویت دار و سایر پروژه های موثر و پیشران مرتبط با (19) دستگاه اجرایی کشور، تلاش درجهت تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام، توسط تمامی دستگاه های مشمول، احصاء میزان مطالبات بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان ازدستگاه‌های دولتی، به منظور پیگیری درجهت تأدیه و یا تهاترمطالبات مذکور با بدهی واحدهای موصوف به دیگر دستگاه‌های دولتی، ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی تعیین تکلیف بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی با هدف کمک به فعالیت واحدهای فعال وتعیین تکلیف واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی واقعی خود فعالیت دارند و در نهایت پیگیری مستمر برای اجرایی شدن اولویت های اقتصادی بیست گانه وزارت کشور در سال 1398، توسط استانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله این موارد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها