کد خبر: 347130
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۰۹:۵۲
| |

رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

 روند تعامل با اروپا باید ادامه یابد/ منتظر معجزه اروپا نمی مانیم/ باید روند کاهش تعهدات را انجام دهیم

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه «اروپایی‌ها به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده‌اند»، گفت: ایران باید روند کاهش تعهدات را انجام دهد، البته اگر اروپایی‌ها هم از برجام خارج شوند، این نقطه پایان برجام است و  این قرارداد فرو می‌پاشد.

 روند تعامل با اروپا باید ادامه یابد/ منتظر معجزه اروپا نمی مانیم/ باید روند کاهش تعهدات را انجام دهیم
کد خبر: 347130
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۰:۰۹:۵۲

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تهدید اروپا مبنی بر خروج از برجام در صورت کاهش تعهدات ایران، گفت: برجام یک قرارداد چند جانبه بود و اطراف معاهده یکسری وظایف و تکالیفی را داشتند، ایران هم به تایید آژانس و هم به تایید اروپایی‌ها به تمام آنچه تکلیفش در برجام بود عمل کرد ولی طرف‌های مقابل به حقوق ایران در این قرارداد چند جانبه توجهی نکردند.

وی با بیان اینکه «اروپایی‌ها نتوانستند مقابل فشار آمریکایی‌ها مقاومت کنند»، یادآور شد: آنها به تعهدات خود در قبال ایجاد کانال مالی و خرید تضمینی نفت عمل نکردند و طبیعی است که ایران گام به گام تعهداتش را کاهش دهد.

این نماینده مجلس افزود: این که اروپایی‌ها بخواهند از برجام خارج شوند با الان که در برجام هستند فرق چندانی ندارد؛ آنها هیچگونه خدماتی در برابر انجام تعهدات ایران ارائه ندادند، بنابراین چه آنها در برجام بمانند و چه خارج شوند وضع همین است و ایران گام به گام باید تعهداتش را کاهش دهد.

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که ما باید توجه کنیم این است که نباید اجازه دهیم این شکاف بین اروپا و آمریکا که توسط برجام ایجاد شده پر شود و اینکه نباید امیدی به اروپایی‌ها داشته باشیم، البته باید روند مذاکرات و تعامل با اروپایی‌ها را قطع نکنیم تا آنها در یک مجموعه واحد با آمریکا قرار نگیرند. اروپایی‌ها علی رغم داشتن منافع مشترک با آمریکا اختلاف نظراتی هم با آنها دارند و اینکه نگذاریم اروپا و آمریکا وارد جبهه واحد شود به نفع ماست.

وی اضافه کرد: تلاشی که دستگاه دیپلماسی از طریق برجام انجام داد همین بود که شکاف بین اروپا و آمریکا را مدیریت و حفظ کرده و الان هم روند گفتگو و تعامل با اروپا باید ادامه یابد اما اینکه منتظر باشیم ماندن یا نماندن اروپایی‌ها چه اثری دارد و اروپایی‌ها قرار است چه معجزه‌ای انجام دهند، طبیعتاً نباید منتظر معجزه آنها بمانیم.

رحیمی جهان آبادی در پایان با تاکید بر اینکه «ایران باید روند کاهش تعهدات را انجام دهد»، گفت: اگر اروپایی‌ها هم از برجام خارج شوند، این نقطه پایان برجام است و این قرارداد فرو می‌پاشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها