کد خبر: 347075
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۰۶:۴۶
| |

علی اکبر کریمی، نماینده اراک:

همه بازداشت شدگان تجمعات کارگران هپکو آزاد شدند/ مشکلات حوزه کارگری و صنفی را به مسائل امنیتی تبدیل نکنیم

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس بر ضرورت پرهیز از تبدیل مشکلات حوزه کارگری و صنفی به مسائل امنیتی تاکید کرد و گفت: کلیه کسانی که در تجمعات کارگران بازداشت شده بودند آزاد شدند، اما تعدادی از آنها به قید وثیقه آزاد شدند که پیگیر کارشان هستیم.

همه بازداشت شدگان تجمعات کارگران هپکو آزاد شدند/ مشکلات حوزه کارگری و صنفی را به مسائل امنیتی تبدیل نکنیم
کد خبر: 347075
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۰۹:۰۶:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس درباره آخرین وضعیت کارگران معترض هپکو گفت: بر اساس گزارشی که ما داریم و پیگیری‌هایی که کردیم کلیه کسانی که در تجمعات کارگران بازداشت شده بودند آزاد شدند، اما بالطبع تعدادی از آنها به قید وثیقه آزاد شدند و باید متعاقب آن در سیستم انتظامی و قضایی برایشان تعیین تکلیف شود.

وی افزود: ما پیگیر موضوع از مراجع انتظامی و قضایی هستیم تا با نهایت رأفت و مساعدت با این افراد برخورد شود، به هر حال در شلوغی روز حادثه برخی افرادی که مقصر نبودند هم دچار مشکل شدند و ما معتقدیم باید نهایت دقت در رسیدگی به پرونده آنها به عمل بیاید تا حقی تضییع نشود و شاهد این نباشیم که مشکلات حوزه کارگری و صنفی تبدیل به مسائل امنیتی شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه همه مسوولان خصوصا استاندار حق اعتراض کارگران را پذیرفته‌اند، یادآور شد: به هر حال کارگران مطالبات به حقی داشتند و علیرغم وعده‌های مکرر نسبت به آنها خلف وعده صورت گرفته و مشکلات شرکت تداوم داشته است. اما نحوه اعلام اعتراض خصوصاً بستن ریل سراسری راه‌آهن که اختلالاتی را ایجاد کرد شاید چندان متعارف نبود، کارگران نیز باید در اعلام اعتراض خود به گونه‌ای عمل کنند که برای خودشان و سایرین مشکلی ایجاد نشود و مسئولان هم باید با پذیرش حق اعتراض فضایی را ایجاد کنند که در آن فضا افراد اعتراضات خود را مطرح کنند.

کریمی در پایان گفت: طبق اخباری که داریم براساس دستور رئیس‌جمهور مبنی بر رسیدگی فوری و طرح آن در سازمان خصوصی سازی، جلساتی برگزار شده و روز دوشنبه گذشته در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی نیز جمع بندی و مقرر شد قرارداد سهامدار موجود فسخ شود و سهام به دولت برگردد و طی دوره زمانی کوتاه شرکت احیا شود و تولید آن رونق یابد تا بعداً در شرایط آرام و اطمینان بخش واگذاری آن استارت بخورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها