محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تفکر شب حمله‌ای در نیروهای مسلح مانع آتش‌افروزی دشمن می‌شود

عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با بیان اینکه تفکر شب حمله‌ای مانع آتش افروزی دشمن می شود، گفت: ارتش و نیروی مسلحی که شب حمله‌ای فکر کند فرصت تجاوز را از دشمن سلب می کند، در نتیجه یا جنگی در نمی‌گیرد و یا اینکه اگر جنگی هم در بگیرد شکست دشمن حتمی خواهد بود.

تفکر شب حمله‌ای در نیروهای مسلح مانع آتش‌افروزی دشمن می‌شود
کد خبر: 346851
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۱۲:۴۵:۱۸

اعتمادآنلاین| عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در جمع کارکنان پایور و وظیفه تیپ 281 گفت: تا رژیم صهیونیستی در منطقه وجود دارد مزاحمت‌های آمریکا نیز وجود خواهد داشت. به امید روزی که منطقه دورانی بدون غده سرطانی رژیم نامشروع صهیونیستی را تجربه کند و باذن الله آن روز خیلی دیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی به ما فشار حداکثری وارد می‌کند، افزود: قبلا آمریکایی‌ها این فشارها را علنا ابراز نمی‌کردند، اما امروز صراحتا تاکید دارند و می‌گویند که ما می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی نباشد یا انقلاب چهل سالگی خود را نبیند و ما فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده‌ایم تا ایران دست تسلیم بالا ببرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: ملت ایران نیز در برابر راهبرد فشار حداکثری آمریکا از طریق تحریم، تهدید و تزویر گزینه مقاومت فعال و حداکثری را انتخاب و مقاومت حداکثری ملت ایران غربی ها را متعجب کرده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در ایران اراده بر مقاومت است؛ چون منطق اسلام مقاومت در برابر ظالم است و پیام حماسه عاشورا نیز همین بود که در شرایط سخت باید طبق شعار "هیهات منه الذله" عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون در شرایط مقاومت فعال هستیم که دشمن اگر یکی بزند ده تا می‌خورد.

محمدحسنی اهتمام به فراگیری آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، رزم آوری، پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها، تقویت یاد خدا در مواجهه با دشمن، ایمان به درستی وعده‌های الهی در یاری رسانی به جبهه حق و تحمیل شکست بر دشمنان این جبهه، عمر دهی انقلابی به داشته‌های تجهیزاتی و به رخ کشیدن روحیه شهادت طلبی را از مولفه‌های مقاومت فعال در نیروهای مسلح برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، دیگر مولفه‌های مقاومت فعال نیروهای مسلح را حفظ هوشیاری، انجام رزمایش‌های اثرگذار، پیش بینی نقشه‌های جدید دشمن، برخورداری از روحیه جهادی، شب حمله ای فکر کردن و مراقبت از ستون پنجم دشمن و عوامل نفوذی آنان عنوان کرد.

وی درباره اهتمام به فراگیری آموزش‌های لازم رزم آوری گفت: هر نظامی باید در رزم دست بالا را داشته و قواعد رزمیدن را به روز آموخته و فرا گرفته باشد. ممکن است ما در دو سال گذشته آموزش‌هایی دیده باشیم، اما این برای گذشته است. اکنون شیوه دشمن در رزمیدن فرق کرده است.

محمدحسنی با بیان اینکه در مقاومت فعال باید صد در صد ظرفیت پای کار بیاید، یادآور شد: برخی از تجهیزات ما به گونه‌ای است که اگر در اختیار بعضی‌ها قرار بگیرد آنها را از رده خارج می‌کنند، اما ما با تکیه بر دانش بالای نظامیان خود کارایی آن‌ها را ارتقاء بخشیده ایم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه به زبان آوردن اینکه ما آماده شهادت طلبی هستیم بسیار موثر است، اذعان کرد: خیلی از خلبانان نیروی هوایی ما وقتی بحث حمله آمریکا به ایران جدی شد بسیاری از کارکنان در زمین و هوا و دریا برای انجام عملیات شهادت طلبانه اعلام آمادگی کردند که ما آماده‌ایم داوطلبانه ناوهای دشمن را به قعر اقیانوس‌ها و دریاها بفرستیم. گرچه اساسا به دلیل آمادگی نیروهای مسلح کار به اینجا نمی‌رسید اما مهم است که دشمن بداند نیروهای مسلح ایران آماده جانفشانی هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از رزمندگان ما در همین تیپ‌ها برای اعزام به سوریه و همکاری در جبهه مقاومت بی‌قراری می‌کردند. ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث مقاومت فعال جزء سازمان های پیشتاز است.

محمدحسنی با تاکید بر این جمله که مطمئنا دشمن نقشه‌های جدید دارد و ما باید مقابله‌های جدید داشته باشیم، اظهار کرد: تفکر شب حمله ای مانع آتش افروزی دشمن می شود از این رو ما باید همواره شب حمله ای فکر کنیم و برای تنبیه جانانه دشمن آماده باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: جنگ زمانی آغاز می شود که حریف آمادگی لازم را نداسته باشد؛ بنابراین وقتی ما شب حمله ای فکر کنیم برای حمله دشمن فرصتی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه امسال شعار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش "من یک حفاظتی هستم"، است، گفت: اگر حفاظتی فکر نکنیم حتما ستون پنجم دشمن می تواند به ما تقریب پیدا و ما را تخلیه اطلاعاتی کند تخلیه کند؛ بنابر این با هر گونه حرف و کار مشکوکی که برخورد می کنیم بی معطلی باید با برادران حفاظت اطلاعات یگان در جریان بگداریم تا دشمن در توطئه های خود ناکام بماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها