کد خبر: 346092
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۲۰:۳۸
| |

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان را فراهم کرد

آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع، عنوان کرد: به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است.

انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان را فراهم کرد
کد خبر: 346092
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۵:۲۰:۳۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع، در دیدار مدیر جامعه‌الزهرا(س) و دست اندرکاران برگزاری همایش کتاب سال بانوان با اشاره به نگاه عالی اسلام به بانوان گفت: متأسفانه در دنیا به جایگاه بانوان توجه نمی‌شد و نمی‌شود اما در نظام اسلامی سعی شد که از بانوان که قرن‌ها مورد ظلم بودند قدرشناسی شده و جایگاه آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: قرآن کریم زن را به عنوان یک انسان معرفی می‌کند و ملاک کار را کرامت و تقوا می‌داند نه جنسیت، این نشان از توجه اسلام به جایگاه و شأن بانوان دارد که می توانند به مقامات عالی دست پیدا کنند.

این مرجع تقلید تشکیل حوزه خواهران و جامعه الزهرا(س) را از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: زنان نقش ویژه در سازندگی جامعه دارند که مرد در این حد نمی‌تواند ایفای نقش کند، ارتباط فرزندان با مادر بیش از پدر است و این نشان دهنده نقش مهم زن در تربیت فرزندان جامعه است و اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلما تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است و زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسانند، امروز میدان برای بانوان جهت ترقی باز است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای بانوان را فراهم کرده است، گفت: باید قدردان نظام اسلامی باشیم و از این نعمت استفاده کنیم، بانوان باید بر مسائل مورد نیاز این حوزه تمرکز کرده و آثار خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه برتری‎ها و مزیت‌های مکتب اهل بیت(ع) باید تبیین شود، ادامه داد: همانگونه که برتری فقه اهل بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده است باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها