کد خبر: 344534
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۵:۴۳
| |

محمداسماعیل کوثری، فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله:

نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور دست دشمن بماند

محمداسماعیل کوثری، فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله، گفت: ما با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح با موفقیت کار را دنبال کردیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن باقی بماند.

نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور دست دشمن بماند
کد خبر: 344534
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۵:۴۳

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل کوثری، فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله درباره نحوه مدیریت دفاع مقدس بیان کرد: در آن دوران رزمندگان، مردم و مسئولین بااخلاص بیشتری کارها را دنبال می‌کردند و وحدت بیشتری داشتند، منیت‌ها مطرح نبود و هر کسی خودش را برتر از دیگران نمی‌دانست.

وی افزود:‌ مردم ایران همواره برای بیرون راندن دشمن خارجی از کشور انگیزه بیشتری داشته‌اند. در زمان جنگ هم دشمن به خاک کشور ما حمله کرده بود برای همین مردم منسجم و متحد شدند. گذشت رزمندگان و فرماندهان نیز باعث موفقیت‌ شده بود، ما با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح با موفقیت کار را دنبال کردیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن باقی بماند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولین خالص‌تر و انقلابی‌تر از امروز بودند و روحیه جهادی بیشتری داشتند، البته عمده مردم نیز ساده‌تر از امروز زندگی می‌کردند، اینها از عوامل موفقیت کشور در اداره داخل شده بود، رزمندگان در دوران دفاع مقدس، با کمترین امکانات توانستند بهترین نتیجه را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند.

سردار کوثری با اشاره به ناهماهنگی‌ها و عدم آمادگی سال‌های آغازین جنگ که باعث پیشروی‌هایی از سوی دشمن به خاک کشور شد، گفت: علت عدم آمادگی در آن مقطع به برخی از مسئولین مانند بنی صدر بر می گشت که رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود.

وی ادامه داد: بنی‌صدر بعد از یک ماه یا حتی قبل از شروع جنگ، بهانه آورد و این بهانه را علنی کرد که نیروهای مسلح اجازه نمی‌دهند وی کار کند. حضرت امام (ره) برای اینکه این بهانه را از بنی‌صدر بگیرد، فرماندهی کل قوا را به او داد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بنی‌صدر به جای اینکه وحدت ایجاد کند، در پی ایجاد تفرقه بود. هر چه به بنی‌صدر گفته می‌شد که قرار است عراق حمله کند، وی قضیه را طور دیگری وانمود می‌کرد و می‌گفت چنین خبرهایی نیست و شماها اصلا نمی‌دانید جنگ چیست و چه حسابی و کتابی دارد و خودش را همه‌کاره و عالم به موضوع می‌دانست و نهایت این شد که دشمن حمله کرد.

سردار کوثری یادآور شد: اما حقیقتا با هدایت امام راحل و در صحنه بودن یاران ایشان، همه انسجام پیدا کرده و خودشان را پیدا کردند و در نهایت توانستند در مقابل دشمن صف‌آرایی کنند. بعد از فرار بنی‌صدر که دقیقا تیرماه سال 60 اتفاق افتاد، با وحدت بسیار خوب و با فرماندهی حضرت امام (ره) کار جنگ دنبال شد و ضعف‌هایی که در 9 ماهه اول جنگ وجود داشت، برطرف شد. در اثر انسجام و یکپارچگی و وحدت برنامه‌ها طراحی شد و در نهایت عملیات‌ها یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشته شد و رزمندگان توانستند بر دشمن غلبه پیدا کنند که در اصل باید گفت که ملت بر دشمن غلبه کردند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده کل قوا بعد از فرار بنی‌صدر در دست فردی بود که هم انقلاب را به پیروزی رساند، هم مرجع دینی و سیاسی مردم بود و هم اینکه الگوی رزمندگان (همانگونه که خودشان هم مطرح می‌کردند)، حضرت اباعبدالله‌الحسین بود که در مقابل زورگویان و زیاده‌خواهان و جنایتکاران عالم ایستاده بود. رزمندگان هم به تاسی از این الگو جلوی دشمن ایستادند.

فرمانده پیشین لشکر محمد رسول الله (ص) با یادآوری تاریخ معاصر و دوران پهلوی و قاجار اظهارداشت: در دوران پهلوی و قاجار به دلیل اینکه سردمداران آن مقطع از زمان، توجهی به مردم نداشتند، مردم نیز به آنها توجه نداشتند. بنابراین غیر از بحث آمادگی ارتش و سپاه هم که نوپا بود و بیش از یک و سال و نیم از عمرش نمی‌گذشت، حضور مردم ولایتمدار و رهبری حضرت امام راحل و ارتباط موثر این دو باعث موفقیت شد وگرنه این مردم در زمان طاغوت و قاجار هم بودند.

سردار کوثری بیان کرد: اینکه چرا مردم در گذشته به حکام و سردمداران وقت توجه نمی‌کردند به این دلیل بود که آنها می‌دانستند که به آنها دروغ می‌گویند و خیانت می‌کنند و با دشمن سازش می‌کنند. در نهایت اگر چنین جنگی به کشورهای دیگر تحمیل می‌شد یا قسمت عمده‌ای از کشورشان اشغال می‌شد و در اختیار دشمن باقی می‌ماند و یا اگر در دوران طاغوت هم بود مطمئنا سقوط می‌کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اکنون وضعیت نظامی کشور ما با زمان جنگ چه فرقی کرده است؟ اظهار داشت:‌ امروز انسجام نیروهای مسلح بسیار بالاتر رفته و هم هوشیاری و هوشمندی و هم امکانات و تجهیزات آنها در حد بسیار خوبی است، می‌توان گفت این تجهیزات بومی شده و هم در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته و در مجموع‌آمادگی نیروهای مسلح ما بسیار بالاست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل هم است که دشمن مخصوصا استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و اعوان و انصارش همچون عربستان و کشورهای دیگر، جرات نمی‌کنند به کشور ما تعدی و یا تجاوز کنند. ما دیدیم حدود یک‌ماه پیش اینها می‌خواستند حرکت ایذایی علیه کشور انجام دهند که ما در کوتاهترین زمان پاسخ آنها را دادیم و پهپاد بسیار پیشرفته آمریکا را که به مرز بین‌الملل ما تجاوز کرده بود را ساقط کردیم و این نشان دهنده آمادگی نیروهای مسلح ما تحت هدایت و رهبری فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب است.

سردار کوثری عنوان کرد: در قبل از انقلاب که جمعیت کشور 35 میلیون نفر بود، بیشتر پزشکان ما در همین پایتخت بنگلادشی و پاکستانی بودند. در آن زمان، تولید نفت کشور 6.5 میلیون بشکه بود که اسناد و مدارک آن در سازمان برنامه و بودجه موجود است که نیم میلیون بشکه آن مصرف داخل بود و 6 میلیون بشکه آن صادر می‌شد. البته به اسم صادرات ولی به کام آمریکایی‌ها که حداکثر 16 درصد برای ایران و بقیه برای آنها بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب چون همه امکانات در اختیار خود مردم و مسئولین قرار گرفت و به کسی باج ندادند، کشور به لطف خدا البته با فراز و نشیب‌ها به بهترین نحو اداره شده و جلو آمده ولی حتما بهتر از این هم می‌تواند باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها