کد خبر: 344505
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۳:۳۴
| |

عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

شاخص‌ترین انسان‌ها در ظلم ستیزی و عدالت، قضات و وکلا هستند

عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: شاخص‌ترین انسان‌ها در راستای ظلم ستیزی و ایجاد بستر عدالت، قضات و وکلا هستند.

شاخص‌ترین انسان‌ها در ظلم ستیزی و عدالت، قضات و وکلا هستند
کد خبر: 344505
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۳:۳۴

اعتمادآنلاین| عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، در همایش" دفاع از حق، از جبهه تا محکمه" که از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، با بیان اینکه در انقلاب اسلامی حلقه وصلی بین مبدا و معاد ایجاد شد که آن همان بحث عدالت است، گفت: حضرت امام و ولایت فقیه برای پیاده کردن عدالت یک برنامه و راهبرد جامعی را تدوین کردند که اگر سال‌ها هم اهالی دکترین پیشرفت انسان بنشینند ببینند محتوای این قضیه چه بوده است که مملکت به این سرعت به این نتیجه رسیده است نخواهند فهمید.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات و بزرگداشت این ایام به ذهن آوردن و مرور تاریخ گذشته است، گفت: تاریخ در عرصه حیات انسان دارای جایگاه ویژه‌ای است و انسان نمی‌تواند به تاریخ انسانی ماقبل خود بی‌تفاوت باشد و به اندوخته‌ تاریخی خود مباهات نکند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه امویان سه چهار مسیر برای مقابله با امام حسین انتخاب کردند که همه‌ آن‌ها به لطف خدا متعال علیه‌ خودشان شد، گفت: اولین مطالبه آن‌ها از امام حسین تسلیم شدن، دومین مطالبه تغییر ساختار و سومین انتخاب امویان برچیدن سفره حکومتی امام حسین و چهارمین مطالبه و به نوعی آخرین فشار تحریم بود. اینکه اگر سه مطالبه قبلی را نمی‌پذیری بیا و در مقابل فشارهای مادی ما مقاومت کن، اگر توان آن را داری.

وی ادامه داد: اما همه این‌ها نتیجه معکوس داد و نتیجه به آنجا رسید که دوره کوتاهی بعد از حادثه عاشورا تمام سیستم امویان جمع شد و عبرتی برای انسان‌هایی شد که به دنبال این بودند که خلاءهای موجود خود را در مسیر تحقق صحیح رفتار انسانی پیدا کنند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه آیا عزت و شرافتی که برای ما ایجاد شده نتیجه‌اش این می‌شود که بگذاریم هر ظلمی که اتفاق افتاد بی‌تفاوت باشیم؟ گفت: شاخص‌ترین انسان‌هایی که در راستای ظلم ستیزی و ایجاد بستر عدالت می‌توانند نقش داشته باشند قضات و وکلا هستند. این دو قشر با هم مسیری را انتخاب کنند که به شان نگاه کنند نه شغل و اگر ما به قضا و وکالت به عنوان شغل نگاه کنیم حتما باید خودمان را معیوب بدانیم زیرا ما به ازای شخصیتی در وکالت و قضاوت نداریم.

عبداللهی در پایان با اشاره به صحبت رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه دور زدن قانون و به توجهی به قانون برای هیچ کس جوازی ندارد، گفت: تحولی در دستگاه قضا ایجاد نخواهد شد مگر اینکه شما که لباس عدالت را در هر جلدی به تن کرده‌اید به آن کمک کنید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها