کد خبر: 343588
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۴:۱۹:۵۸
| |

حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی؛

توافق واشنگتن و پیونگ یانگ به سادگی امکان پذیر نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد قدرت‌های منطقه ای با حمایت از پیونگ یانگ، درصدد رویارویی غیرمستقیم با آمریکا هستند و می خواهند جلوی پیشرفت سیاست های این کشور در شبه جزیره را بگیرند.

توافق واشنگتن و پیونگ یانگ به سادگی امکان پذیر نیست
کد خبر: 343588
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۴:۱۹:۵۸

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن بیکی، با اشاره به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای استفاده از روشی جدیدی برای مذاکره با کره شمالی، گفت: در شرایط کنونی شاهد خدشه دار شدن روابط کره شمالی و ایالات متحده هستیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک توافق واشنگتن و پیونگ یانگ به سادگی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: البته با توجه به بدعهدی های آمریکایی ها، حتما در این مسیر نیز شاهد اعمال خصومت از سوی کاخ سفید خواهیم بود.

بدون شک توافق واشنگتن و پیونگ یانگ به سادگی امکان پذیر نیست

وی ادامه داد: همگان می دانند که کره شمالی به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه ایالات متحده فشارهای زیادی را تحمل کرده از این رو اکنون نمی خواهد تجربه تلخ مذاکره چندین سال گذشته با آمریکایی ها را تکرار کند.



کره شمالی سلاح اتمی را مانعی برای اعمال فشار بیشتر ایالات متحده محسوب می کند

این نماینده مردم با اشاره به اینکه کره ای ها در شرایط تحریمی کنونی دستیابی به سلاح اتمی را دستاورد و البته مانعی برای اعمال فشار بیشتر ایالات متحده محسوب می کنند، تصریح کرد: بر این اساس مشاهده می شود که آمریکا از مواضع گذشته کوتاه آمده و مذاکرات بدون تعیین شرط را مطرح کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه امروزه کشورهای مخالف آمریکا همچون چین و روسیه در کنار کره شمالی قرار دارند که امتیاز بزرگی برای این کشور تلقی می شود، خاطرنشان کرد: به عبارتی قدرت‌های منطقه ای با حمایت از پیونگ یانگ، درصدد رویارویی غیرمستقیم با آمریکا هستند و می خواهند جلوی پیشرفت سیاست های این کشور در شبه جزیره را بگیرند.

گفتنی است، پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای استفاده از روشی جدیدی برای مذاکره با کره شمالی با استقبال پیونگ یانگ مواجه شد.

این مهم در حالیست که در روزهای گذشته نیز کره شمالی علیرغم هشدار درباره تأثیر تداوم تهدیدات واشنگتن علیه این کشور بر پیشرفت مذاکرات اتمی، از احتمال سرگیری مذاکرات کاری با واشنگتن طی هفته‌های آتی خبر داده بود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها