کد خبر: 343395
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس :

وزیر علوم مانع ورود نگاه‌های سیاسی به دانشگاه‌ها شود/ تعامل مناسبی بین منصور غلامی و وزارت علوم با مجلس وجود ندارد

محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم باید مانع ورود نگاه سیاسی و دخالت در امور وزارت علوم و حوزه آموزش عالی شود، زیرا این امر سمی مهلک برای دانشگاه‌هاست.

وزیر علوم مانع ورود نگاه‌های سیاسی به دانشگاه‌ها شود/ تعامل مناسبی بین منصور غلامی و وزارت علوم با مجلس وجود ندارد
کد خبر: 343395
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وزیر علوم و بخش‌ها و حوزه‌های مختلف این وزارتخانه به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: سوء مدیریت و دخالت جریانات سیاسی در امورات وزارت علوم یکی از موضوعاتی است که باید غلامی به آن ورود قاطع کرده و مانع از نگاه‌های سیاسی به حوزه آموزش عالی شود زیرا این امر می‌تواند سمی مهلک برای دانشگاه‌ها به حساب آید.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: بحث بورسیه ها علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به سرانجام نرسیده و حتی حکم دیوان عدالت اداری در مورد پذیرش فارغ التحصیلان بورس شده، محقق نشده و اخیرا هم حکم انفصال از خدمت یکی از روسای دانشگاه‌ها به دلیل عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری صادر شده است.

خدابخشی گفت: در وزارت علوم به عنوان نهاد حاکمیتی نظام آموزش عالی که وظیفه اصلی در این زمینه را از بعد آموزشی دارد، تشکیلات و ساختار مناسبی برای اطمینان از نقش فعال این وزاتخانه برای جهت دهی به نظام آموزش عالی برای توسعه کارآفرینی دانشجویان و فارالتحصیلان، انطباق برنامه های آموزش عالی با نیازهای فعلی و آتی بازار کار و حمایت معنوی و مادی از ایده ها و نوآوری ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ایجاد تشکیلات و ساختاری که بتواند ضمن افزایش حساسیت نظام آموزش عالی، اقدامات عملی برای توسعه کارآفرینی و ایجاد هماهنگی میان نظام آموزش عالی و بازار کار ایجاد کند و حامی ایده های نو باشد، در وزارت علوم ضروری است.

این نماینده دور دهم مجلس افزود: تعامل مناسبی بین منصور غلامی و وزارت علوم با نمایندگان مجلس وجود ندارد که وکلای ملت بتوانند نظرات پیشنهادی و انتقادی و راهکارهای لازم را به این وزارتخانه بدهند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در برخی دانشگاهها ما شاهد ولنگاری فرهنگی هستیم در حالی یکی از وظایف دانشگاه‌ها و وزارت علوم توسعه و ترویج مبانی اسلام و توجه به ارزش‌های انقلابی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها