کد خبر: 343388
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۱۳:۳۶
| |

بروجردی با اشاره به تحریم مجدد بانک مرکزی از سوی آمریکا:

اقدامات ترامپ موجب تضعیف دلار و آمریکا می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معقتد است با وجود تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا، توافقات مالی بین ایران با کشورهایی مانند روسیه، چین و ترکیه میزان قدرت دلار را کاهش می‌‌دهد.

اقدامات ترامپ موجب تضعیف دلار و آمریکا می‌شود
کد خبر: 343388
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۱۳:۳۶

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، در خصوص تحریم مجدد بانک مرکزی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا، اظهار داشت: به هر میزانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحریم‌ها را گسترش دهد، درب‌های جدیدی مقابل روی ایران باز خواهد شد.

اقتصاد ایران مقاوم شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاوم شدن اقتصاد ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بیان کرد: عملا اقدامات ترامپ موجب تضعیف دلار و آمریکا می‌شود زیرا جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم را اندیشیده است.

وی افزود: اخیرا جمهوری اسلامی ایران با روس‌ها توافقی داشته و در ملاقات رئیس جمهور روحانی با آقای پوتین نیز توافقات نهایی در حوزه مراودات مالی انجام شده است.

بروجردی ادامه داد: براساس توافق انجام شده پول ملی دو کشور مبنای مبادلات مالی قرار می‌گیرد و مشابه این توافق نیز بین ایران و ترکیه نیز ایجاد شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران و چین نیز مبادلات خود را بر مبنای پول ملی قرار می‌دهند و عملا ساختار مالی جدیدی تعریف می‌شود که نیازهای ایران را برآورده می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توافقات دو طرفه مالی که بین ایران و سایر کشورها منعقد شده، توطئه آمریکا برای ایجاد فشار حداکثری در حوزه روابط مالی و بانکی نیز بطور کامل شکسته می‌شود.

لازم به ذکر است که در بیانیه روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود، «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری با توجه به اختیارات خود در زمینه مقابله با تامین مالی تروریسم تصمیم گرفت بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را تحت دستورالعمل شماره 13224 به فهرست حامیان مالی تروریسم اضافه کند.»

همچنین گفتنی است، تحریم بانک مرکزی درحالی مجددا در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفته که در آبان سال گذشته و در جریان دور دوم تحریم‌ها، بانک مرکزی به همراه رئیس‌کل و معاون سابق بخش بین‌الملل بانک مرکزی، تحریم شده بودند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها