کد خبر: 341454
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۳۴:۴۷
| |

ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

افزایش زندانیان معضل بزرگی برای کشور است/ سالیانه حدود 50هزار نفر به زندان می روند/ دستور العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغ شد

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: رئیس قوه قضاییه به منظور حبس زدایی، دستور‌العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را اخیرا ابلاغ کرده که می تواند به کاهش محکومین به حبس، حمایت از خانواده های زندانیان و... کمک کند.

افزایش زندانیان معضل بزرگی برای کشور است/ سالیانه حدود 50هزار نفر به زندان می روند/ دستور العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغ شد
کد خبر: 341454
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۱۰:۳۴:۴۷

اعتمادآنلاین| ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان دستور العمل ساماندهی زندانیان به افزایش زندانیان کشور اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه در اجرای بند 64 سیاست کلی برنامه ششم توسعه و مقررات قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در زمینه حبس زدایی «دستور العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» را به تازگی ابلاغ کرده است؛ دستور العمل مذکور در «29 ماده» تدوین شده و در ادامه تبصره مربوطه به مواد بیست و نه گانه نیز آورده شده است .

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: از سیاستهای اتخاذ شده در این دستورعمل می توانیم به کاهش محکومین به حبس، حمایت از خانواده های زندانیان، اصلاح وضع درون زندان ها و بهبود وضعیت زندانیان پس از دوره حبس اشاره کنیم.

ابوترابی یادآور شد: معضل بزرگی که در بحث زندانیان داریم افزایش تعداد زندانیان است؛ سالیانه حدود 50هزار نفر به زندان می روند این هزینه سنگینی برای دستگاه قضایی دارد.

او افزود: همچنین این تعداد زندانی مشکلاتی برای کارمندان، قوه قضائیه و زندان ها دارد؛ در شرایط کنونی و تورم موجود در جامعه این 50 هزار نفر هزینه زیادی از لحاظ بهداشت، خوراک و پوشاک دارند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: به اعتقاد من ورود این 50 هزار نفر به زندان هر یک به میزان 1 تا 3 روز و تشکیل پرونده برای آنها نه تنها برای فرد، برای خانواده آنها هم خوشایند نیست؛ باید این تعداد کاهش پیدا کنند در نتیجه هزینه های جاری زندان ها هم کاهش پیدا می کند .


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اگر بخشنامه حاضر اجرایی شود می توانیم شاهد تحول در بدنه قضایی کشور باشیم ؛ اما ما باید به سمت تحول برویم و تحول بنیادین راهکاری مورد نظر است، راهکار این تحول هم پیشگیری است؛ در مسئله زندانیان هم باید پیشگیری صورت بگیرد یعنی از ابتدا پرونده ای تشکیل نشود که کار به حبس و زندان بکشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها