کد خبر: 340784
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۶:۱۶
| |

علاءالدین بروجردی عضو فراکسیون مستقلین ولایی:

فروش اموال ایران در کانادا نقض فاحش مقررات بین المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید فروش اموال و دستبرد به حساب بانکی ایران در کانادا دزدی آشکار است.

فروش اموال ایران در کانادا نقض فاحش مقررات بین المللی است
کد خبر: 340784
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۵:۱۶:۱۶

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی عضو فراکسیون مستقلین ولایی، با اشاره به فروش غیر قانونی اموال ایران از سوی دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان مدعی ترور در سراسر جهان، گفت: این اقدام دزدی آشکار و نقض فاحش مقررات بین المللی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: دولت کانادا به هیچ وجه حق چنین اقدامی را نداشته، این امر نشان دهنده حاکمیت ناهنجار بوده و مشابه حرکت های ترامپ در آمریکا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید اقدام مقتضی داشته باشد، گفت: دولت و وزارت امور خارجه باید از همه کانال های بین المللی و روش های دیپلماتیک برای استیفای حق تضییع شده جمهوری اسلامی ایران در کشور کانادا استفاده کند.

وی تاکید کرد: اگر این ناهنجاری تبدیل به عرف شود، در واقع قانون جنگل بر حاکمیت جهان و رفتار کشورها قالب می شود.

گفتنی است، منابع کانادایی از فروش ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره‌ شده ایران در این کشور توسط دولت «اُتاوا» و پرداخت آن به عنوان غرامت به قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان خبر دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد در صورت عدم لغو این تصمیم غیرقانونی و جبران خسارات وارده، جمهوری اسلامی ایران منطبق با موازین بین المللی راساً نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کرده و در این صورت مسئولیت تمامی عواقب آن بر عهده دولت کانادا خواهد بود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها