کد خبر: 340586
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۲:۵۵
| |

حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی به افزایش مقطعی حقوق ظلم به معلم است

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش مقطعی حقوق ظلم به معلم است.

تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی به افزایش مقطعی حقوق ظلم به معلم است
کد خبر: 340586
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۱۲:۵۵

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امسال گفت‌وگوها، اخبار و برداشتهای متفاوتی از نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح شده است، گفت: البته سخنگوی دولت اعلام کرده که تا دو ماه آینده نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش نیز در رسانه ها در شرایط مختلف اعلام کرده بود که تا شهریورماه سال جاری نظام رتبه بندی اجرایی خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اما اکنون که در آستانه سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و تنها جسته وگریخته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که فضای عمومی فرهنگیان را ملتهب می‌کند.

وی با بیان اینکه معتقدم دولتمردان باید با فرهنگیان گفت‌وگویی شفاف داشته باشند و دراین زمینه ابهام‌زدایی کنند گفت: باید در نظر داشت قانون نظام رتبه‌بندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در این زمینه باید تاکید کرد در نظام رتبه‌بندی عنوان باید تغییر کند، عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود افزود: با این تفسیر تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی معلمان ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام رتبه‌بندی معلمان است.

وی تاکید کرد:‌ با این استدلال ضرورت دارد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود و اعتبار 2000 میلیارد تومانی نظام رتبه‌بندی در جایگاه خود هزینه شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اعتبار قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه 98 این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان مصوب کرده است.

وی بیان کرد: نباید با معلمان ابهام‌آلود و متناقض و متضاد سخن گفت، نظام رتبه بندی معلمان قانون است و پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفاده‌های ابزاری دیگر از این قانون راه به جایی نمی‌برد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها