کد خبر: 338753
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

بیرانوندی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آموزش و پرورش سهم 10 درصدی از بودجه کشور دارد/ توجه به فرهنگیان در اولویت دولت قرار گیرد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالی آموزش و پروش از بودجه کشور سهمی 10 درصدی دارد که این رقم در کشورهای توسعه یافته بین 20 تا 25 درصد است. پس از اختصاص بودجه مناسب است که می‌توان درباره افزایش کیفیت و سایر مسائل بحث و گفت‌وگو کرد.

آموزش و پرورش سهم 10 درصدی از بودجه کشور دارد/ توجه به فرهنگیان در اولویت دولت قرار گیرد
کد خبر: 338753
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بیرانوندی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، با اشاره به لزوم اختصاص بودجه مناسب به حوزه آموزش و پرورش، عنوان کرد: به طور معمول 20 تا 25 درصد از بودجه عمومی هر کشور به حوزه آموزش اختصاص می‎یابد و این رقم در برخی از کشورهای توسعه یافته بیشتر هم است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه در حوزه آموزش به ویژه آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند، افزود: پس از اختصاص بودجه مناسب است که می‌توان درباره افزایش کیفیت و سایر مسائل بحث و گفت‌وگو کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سهم آموزش و پرورش از بودجه‌های عمومی در کشور ما حدود 10 درصد است که به هیچ عنوان، این رقم قابل قبول نیست.

بیرانوندی با یادآوری اینکه در حال حاضر حقوق یک معلم پایین تر از نُرمی است که برای یک زندگی حداقلی تعریف شده است، افزود: رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات فرهنگیان می‌تواند در این راستا مؤثر باشد و وزیر جدید آموزش و پرورش با توجه به وعده‌هایی که از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گرفته است، انتظار داریم در این راستا حرکت‌های مهمی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصرح کرد: توجه به فرهنگیان باید اولویت اصلی ارکان دولت باشد تا بتوانیم در این حوزه اقدامات لازم را صورت دهیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها