کد خبر: 337678
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۱۳:۰۰
| |

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری:

نتیجه مذاکره با فرانسه پیشرفت‌های خوبی داشته است/ تا به جمع‌بندی نهایی نرسیم نمی‌توانیم، نتیجه مذاکرات را اعلام کنیم/ گام بعدی را در زمان مشخص شده بر می‌داریم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: ما به اروپایی ها اعلام کردیم که در زمان مشخص شده گام بعدی را بر می‌داریم.

نتیجه مذاکره با فرانسه پیشرفت‌های خوبی داشته است/ تا به جمع‌بندی نهایی نرسیم نمی‌توانیم، نتیجه مذاکرات را اعلام کنیم/ گام بعدی را در زمان مشخص شده بر می‌داریم
کد خبر: 337678
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران بیان کرد: ما اعلام کردیم که سر زمان مشخص که آخر این هفته است اگر با مذاکراتی که با رئیس جمهور فرانسه داریم به توافق قطعی نرسیدیم گام سوم برداشته خواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سفری که عراقچی به همراه یک تیم اقتصادی داشتند گزارشی که دریافت کردیم نتیجه مذاکرات با توجه به پیچیدگی هایی که دارد و زمانبر است در مجمع پیشرفت هایی داشته است.

واعظی یادآور شد: قرار است هفته آینده نتیجه را به ما اطلاع دهند و ما منتظریم که ببینیم هماهنگی که در داخل اروپا و طرف های دیگر می شود نتیجه آن به ما منعکس شود که بررسی کنیم که چگونه می توانیم گام بعدی را بردایم.

رئیس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: در مجموع گام هایی که تا الان برداشته شده در مقایسه با یک ماه قبل که این مذاکرات شروع شد پیشرفت ها خوب بوده است اما تا زمانی که به جمع بندی نهایی نرسیدیم نمی توانیم چیزی را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: البته این به این معنی نیست که ما مردم را نامحرم می دانیم، ما چیزی را از مردم پنهان نداریم اما با توجه به این که با طرف خارجی مذاکره می کنیم نمی توانیم برداشت ذوق زدگی یا عجله از کار داشته باشیم.

هر موضوعی که به علی‌عسگری منتقل کردیم ، پیگیری کرد

ئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پخش مستند هسته‌ای در صدا و سیما اظهار داشت: رابطه ما با دکتر علی عسگری رابطه خوبی است، بنده و هم سایر اعضای دولت رابطه نزدیک با ایشان داریم و شهادت می‌دهم که ایشان نیز تلاش خود را انجام می‌دهند و هر موضوعی که به ایشان منتقل شده است پیگیری کردند و صادقانه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: من این مستند را ندیدم، نظری نیز نسبت به آن ندارم اما باید بدانید که وقتی که کشوری با یک هجمه گسترده خارجی مواجه است و وقتی که ما با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم، طبیعتاً باید به گونه‌ای رفتار کنیم که آدرس غلط به دشمن ندهیم.پیامی که از ایران باید به دشمنان مخابره شود، باید پیام وحدت و انسجام باشد.

واعظی گفت: امیدوارم هم ما در دولت و هم ارگان‌های دیگر در این مسیر موفق باشند و در این مسیر حرکت کنند. دولت دو وزیر را به مجلس معرفی کرد حق مجلس بود که این موضوع را مورد بررسی قرار دادند اما دیروز شاهد بودیم که دولت و مجلس به وظایف خود عمل کردند و به وزیر رأی اعتماد دادند. که پیام مثبتی در خصوص همبستگی بین دولت و مجلس بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که فرانسوی‌ها اعلام کردند که همین توافق 15 میلیاردی نیز منوط به موافقت آمریکاست گفت: این بخش مربوط به بانک است اکثر بانک‌های دنیا سهامدار آمریکایی دارند و یا مبادلات خود را از طریق دلار انجام می‌دهند لذا برای انتقال پول، به هماهنگی با آمریکا نیاز دارد که این موضوع به خودشان مربوط می‌شود.

واعظی با اشاره به تذکر 105 نماینده مجلس که خواستار دقت بیشتر رئیس جمهور در تفکیک قوا شده اند گفت: روابط قوه قضائیه و قوه مجریه بسیار خوب است رئیس جمهور نیز امشب میهمان آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه است.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها