کد خبر: 336753
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۷:۱۰:۰۵
| |

سیده‌ فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

با مصوبه کمیسیون فرهنگی تکثیر اولیه نسخه اصل هر اثر شنیداری جزو حقوق انحصاری پدیدآورنده است

سیده‌ فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی پدیدآورنده حامل شنیداری دارای حق انحصار نخستین توزیع عمومی اصل یا نسخه تکثیر شده حامل شنیداری است.

با مصوبه کمیسیون فرهنگی تکثیر اولیه نسخه اصل هر اثر شنیداری جزو حقوق انحصاری پدیدآورنده است
کد خبر: 336753
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۷:۱۰:۰۵

اعتمادآنلاین| سیده‌ فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز ادامه لایحه حمایت از مالکیت فکری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواد 56، 57، 58 و 62 این لایحه که مربوط به حقوق مالکیت مربوط به آثار دیداری و شنیداری است به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون در ماده 56 این لایحه حقوق مرتبط حقوقی است که طبق این قانون منحصراً به اجراکنندگان، تولیدکنندگان حامل‌های شنیداری و سازمان‌ بخش رادیو - تلویزیون تعلق می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون در ماده 57 این لایحه، اعمال حقوق انحصاری موضوع این بخش، هیچ خدشه‌ای به حقوق پدیدآورندگان آثار مورد حمایت این قانون وارد نمی‌آورد.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس ماده 62 این لایحه که به تصویب اعضای کمیسیون رسید، تولیدکننده حامل شنیداری دارای حق انحصاری انجام یا اجازه انجام دادن فعالیت‌های زیر است:

1- تکثیر حامل شنیداری به هر روش و شکل با هدف انتفاع اقتصادی و یا عدم زیان غیرمتعارف برای پدیدآورنده؛

2- نخستین توزیع عمومی اصل یا نسخه تکثیر شده حامل شنیداری؛

3- اجازه یا عاریه اصل یا نسخه تکثیر شده حامل شنیداری به عموم حتی پس از نخستین توزیع عمومی مجاز آن؛

4- در معرض استفاده عموم قرار دادن حامل‌ شنیداری.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همچنین در این جلسه وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش با حضور در کمیسیون برنامه‌های کاری خود را به نمایندگان ارائه کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها